سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واعظ آشتیانی: قرارداد با مربیان برای نیم فصل است یا یک فصل؟ / هیئت مدیره باید با مدیر خاطی برخورد کند

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال در خصوص قرارداد‌های جنجالی بازیکنان و مربیان توضیحاتی را بیان کرد.

امیر رضا واعظ آشتیانی مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص درخواست بازیکنان برای افزایش قرارداد در اواسط فصل، گفت: اگر بازیکنی ادعا کند که قراردادش کم بوده، هیچ الزامی بر تغییر آن نیست، مگر اینکه عملکرد بازیکن به گونه‌ای باشد که هیئت مدیره و مدیرعامل تشخیص دهند، مستحق پاداش بوده است. این پاداش باید آخر فصل پرداخت شود. قرارداد اولیه سر جایش باقی بماند و پاداش عملکرد داده شود، نه اینکه قرارداد تغییر کند. احترام و حرمت قرارداد باید حفظ شود.

او افزود: این موضوع به نوع نگرش و مدیریت باشگاه مورد نظر هم مربوط می‌شود زیرا قرارداد جایگاه قانونی خاص خودش را دارد. هیچ کس نمی‌تواند به قرارداد اعتراض کند مگر اینکه ثابت کند فریب خورده است. البته اگر قراردادی در چارچوب خودش و به طور قانونی ثبت نشود، ابطال است و جایی هم برای دفاع باقی نمی‌گذارد. ضمن اینکه اگر باشگاه‌ها از وکلای قانونی کاربلد استفاده کنند، چنین مواردی کمتر اتفاق خواهد افتاد.

قرارداد مربیان چه بندی دارد که می‌توانند آن را یک طرفه فسخ کنند

واعظ آشتیانی در خصوص ترانسفر مربیان در نیم فصل، اعتقاد داشت: درباره مربیان با یک پدیده جدید روبه‌رو هستیم که تیم‌های خود را رها می‌کنند و به تیم دیگر منتقل می‌شوند. من نمی‌دانم قرارداد این افراد چگونه نوشته می‌شود. برای نیم فصل است یا یک فصل؟ اگر برای یک فصل بسته می‌شود، این قرارداد چه بندی دارد که مربی می‌تواند قرارداد خود را یک طرفه فسخ کند.

او افزود: چه در مورد مربیان و چه در خصوص بازیکنان ضعف مدیریتی وجود دارد. یکی، ۲ فصل است که مربیان در نیم فصل یا قبل از نیم فصل با یک پیشنهاد دیگر به راحتی جابجا می‌شوند. و باید دید در قرارداد آن‌ها چه بندهایی وجود دارد.

کمیته انضباطی و تعیین وضعیت چه نقشی دارند؟

واعظ آشتیانی ادامه داد: نکته مهمتر این است که کمیته انضباطی و کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال چه نقشی در این موضوع دارند. آیا باید تماشاگر یک اتفاق نادر در این زمینه مخصوصا برای مربیان باشیم. واقعا جای تاسف دارد اگر مدیر در قرارداد با مربی بندی اضافه کرده باشد که با هر پیشنهادی برود. هیئت مدیره باشگاه در این مورد باید با مدیر خاطی برخورد کند. اگر هیئت مدیره هم کوتاهی کرد، مجمع باشگاه باید رسیدگی کند. این اتفاق جدید نشانه یک نابسامانی در قرارداد مدیران با بازیکنان و مربیان است.

جدایی مربی در نیم فصل تعجب برانگیز و جزو نوادر است

او تکمیل کرد: جدایی بازیکن در نیم فصل جای توجیه دارد اما در خصوص مربی تعجب برانگیز و جزو نوادر است. وقتی فدراسیون فوتبال درباره این موضوع سکوت می‌کند، به معنای مجاز بودن آن است. آن‌ها باید این موضوع را رسانه‌ای کنند که آیا کار درستی است یا خیر.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
از کیسه همون تراود که در اوست!! اخه این تیم استقلال سعودیه چه وقت پایبند قانون بودن که الان چنین انتظاری دارید..همیشه عملکرداشون فرقانونی بوده