سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی:

۸۰ مقاله برای همایش بزرگداشت سیدجمال الدین اسدآبادی دریافت شده است

رئیس دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی گفت : همایش بزرگداشت سید جمال الدین اسدآبادی به صورت مجازی هجدهم اسفند برگزار می شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان دکتر حسین مرادی مخلص رئیس دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی  در نشست خبری با اصحاب رسانه اسدآباد گفت: همایش بزرگداشت سید جمال الدین اسدابادی به صورت مجازی هجدهم اسفند برگزار می شود  و ۸۰ مقاله درباره این اندیشمند  به دبیرخانه این همایش ارسال شده که در این بین مقالاتی از کشور آذربایجان و عراق هم دیده می شود.

او  به شخصیت جامع سیدجمال الدین اسدآبادی اشاره کرد و گفت:امروز اصحاب رسانه میراث دار افرادی چون مصلح شرق هستند و انتظار داریم همچون سیدجمال در راستای آگاهی و فرهیختگی جوامع قلم بزنند.

رئیس دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی درباره روز بزرگداشت سیدجمال نیز گفت:برنامه های بسیار متنوعی برای این روز در نظر گرفته شده است که از جمله می توان به رونمایی از ۳۲ تابلو نفیس منقش به تصاویر وی از بدو تولد تا شهادت سیدجمال،نامه های ایشان،خطاطی جملات ماندگار این شخصیت توسط هنرمندان اسدآباد،آغاز به کار کتابخانه تخصصی،دیجیتال و موزه تخصصی سیدجمال،پخش مستندی از زندگی بیدارگر مشرق زمین،سخنرانی چندشخصیت مطرح داخلی و خارجی و رونمایی از پرده بزرگ سی متری منقش به شخصیتهای آزادی‌خواه جهان با محوریت این سیدگرانقدر اشاره کرد.

مرادی مخلص در ادامه گفت:سیدجمال در زمان حیات تاثیر عمیقی بر افکار داشت و تسلط  او  بر زبان های خارجه باعث شده بود مناظره هایی قابل تأمل با اندیشمندان خارجی برگزار کند.

رئیس دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی با بیان اینکه ما در معرفی این شخصیت کوتاهی کرده ایم گفت:در مدیریت جدید دانشگاه توجه ویژه ای به معرفی و ترویج تفکرات این اندیشمند خواهد شد و بودجه خوبی نیز برای این موضوع تخصیص یافته و تخصیص خواهد یافت.

مرادی مخلص در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد:سیدجمال قبل از هرچیز یک روزنامه نگار بود به طوری که در زمان حیات از ده روزنامه منتشرشده بر ۸ روزنامه تاثیر داشت و اصحاب رسانه امروز باید هرکدام خود را یک رهرو مصلح شرق تصور کنند.

او در ادامه عنوان کرد:در دیدار اخیری که با دکتررستمی،نماینده ولی فقیه در دانشگاه ها داشتیم موضوع دیدار سالانه مردم اسدآباد با مقام معظم رهبری در روز ۱۸ اسفند مطرح شد که ایشان قول پیگیری موضوع را دادند.

رئیس دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی  در رابطه با بنیادسیدجمال نیز گفت:مقرر بود این بنیاد در سال های قبل ایجاد شود اما به علت عدم پیگیری موضوع بدون نتیجه باقی ماند اما اخیرا با حمایت نماینده محترم شهرستان قرار شده این طرح در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح و بنیاد دارای بودجه سالانه شود.

مرادی مخلص تصریح کرد :دانشگاه سید جمال الدین در اسدآباد  امروز به عنوان یک مرکز معتبر در غرب کشور شناخته می شود و تلاش می کنیم روزبروز به جایگاه این دانشگاه بیفزاییم.

او تصریح کرد:دانشگاه سیدجمال با بهره گیری از اعضای مجرب هیئت علمی و اساتید مجرب به جایگاهی مهم در سطح استان رسیده و ورود به حوزه صنعت نوید آینده ای روشن را می دهد.

رئیس دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی گفت با بیان اینکه امروز کارشناسان این مرکز مشغول اجرای کارهای فنی و  عمرانی  در شهرک صنعتی و ذوب آهن شهرستان هستند عنوان کرد:از اصحاب رسانه انتظار داریم با یاری کردن ما در اعتلای نام سیدجمال و مراکز علمی شهرستان سهیم باشند.

این مقام مسئول در رابطه با بحث آمایش دانشگاه ها گفت:با توجه به سیاست کلی وزارتخانه مقرر شده دانشگاه ها با هم تجمیع شوند اما در صورت اجرای سه امر صدورسند،تدوین برنامه جامع و ساخت خوابگاه استاندارد، دانشگاه سیدجمال مستقل خواهد ماند.
مرادی همچنین گفت: پایان کار ساخت دانشگاه پس از ده سال صادر و برنامه جامع نیز توسط اساتید دانشگاه تهیه شده و تنها دغدغه ما حل مشکل خوابگاه استاندارد است که اجرای آن با کمک مسئولان شهرستان در دستور کار است.

انتهای پیام/غ

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.