سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موسیوند: هیچ فدراسیون ورزشی من را به خاطر ندارد

پیشکسوت ورزش کشورمان در خصوص شرایط خود توضیحاتی را بیان کرد.

عباس موسیوند، پیشکسوت ورزش کشورمان که سابقه حضور در سطح حرفه‌ای در ۵ رشته ورزشی فوتبال، والیبال، بسکتبال، کشتی و تنیس روی میز را دارد در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  در خصوص شرایط خود اظهار داشت: هیچ یک از فدراسیون‌های ورزشی که در آن فعالیت داشته ام به من توجهی ندارند.

پیشکسوت ورزش کشورمان ادامه داد: من از بنیانگذاران تیم والیبال پرسپولیس هستم و ۱۰ سال کاپیتان تیم تنیس روی میز شمران بودم. در ۵ رشته ورزشی در سطح باشگاهی بازی و افتخارات زیادی کسب کردم. با تیم فتح به همراه علی دایی و خداداد عزیزی قهرمان مسابقات نقش جهان  شدم و مربی تیم‌های فوتبال بودم. در کشتی قهرمان مسابقات تهران شدم. برخلاف بسیاری از ورزشکاران من در چند رشته فعالیت کرده و تمام عمر خود را در ورزش گذاشتم، اما امروز هیچ فدراسیون ورزشی نه نظری به من دارد و نه از من حمایت می‌کند. هم اکنون یک بازنشته هواپیمایی آسمان هستم و با حقوقی ناچیز زندگی می‌کنم.

پیشکسوت ورزش کشورمان در خصوص سابقه ورزشی خود تصریح کرد: جزو برترین پاسور‌های والیبال زمان خودم بودم و در کشتی قهرمان استان و کشور شدم. همچنین مربی برخی از ستارگان بزرگ فوتبال کشور مانند علی دایی، خداداد عزیزی، رسول خطیبی و مارکار آقاجانیان بودم، اما امروز هیچ کدام از شاگردانم حالی از من نمی‌پرسند. در زمان من در ورزش پول نبود و من درآمد زیادی از ورزش به دست نیاورده ام و هم اکنون با وجود تمام کار‌هایی که در ورزش ایران  انجام داده ام اجاره نشین هستم.

موسیوند ادامه داد: بنیانگذار فوتبال بسیج بودم و ۳۰ سال در این تیم مربیگری کردم و هیچ پولی نگرفتم. البته تمام این کار را به خاطر دوستان و اقوامم که در دوران جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند انجام دادم.

پیشکسوت کشورمان در خصوص توقعات خود از مسئولان و شاگردان سابق خود اظهار داشت: ورزش مقوله بسیار سختی است. می‌گویند پهلوان زنده را عشق است، اما در کشور ما کسی به فکر ورزشکاران قدیمی نیست. مسئولان ورزش کشور و وزارت ورزش و جوانان و ورزشکاران جدید باید به فکر بازیکنان قدیمی باشند و از آن‌ها تقدیر کنند.

موسیوند در خصوص اهمیت ورزش در زندگی فردی و اجتماعی عنوان کرد: ورزش باعث شد تا سمت موارد بیهوده مانند دخانیات نرفته و برای همین جوانان را تشویق به ورود به ورزش می‌کنم. ورزش اگر اصولی باشد جامعه را نجات می‌دهد و باعث ایجاد نشاط و شادابی در جامعه می‌شود.


بیشتر بخوانید

لیگ بیستم فوتبال، خالی از بازیکنان شاخص و خلاق بود/ ثبات در فوتبال کشورمان وجود ندارد


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.