سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار زنجان:

امکان صادرات سرب از استان زنجان فراهم شده است

استاندار زنجان گفت: صادرات از استان زنجان تا پایان سال به ۲۵۰ میلیون دلار می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، فتح الله حقیقی در مراسم تجلیل از صادر کنندگان نمونه ملی و استانی گفت: امسال بیشترین فشارهای ناشی از تحریم ها علیه ملت ایران اعمال شد اما در همین سال با جهاد تولید کنندگان و صادر کنندگان ما در استان زنجان شاهدیم میزان صادرات تا ۶ اسفندماه ۱۱ درصد بیشتر از کل صادرات سال قبل است.

او هدفگذاری صادرات امسال را۲۱۸ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: تا به امروز ۲۴۰ میلیون دلار صادرات از گمرک زنجان به ثبت رسیده است و طبق این روند تا پایان سال میزان صادرات از استان زنجان به ۲۵۰ میلیون دلار می رسد.

حقیقی به ورود موقت کالا اشاره کرد و افزود:۲۵۰هزار تن مواد اولیه بصورت ورود موقت وارد شده که ۵۰ هزار تن تبدیل به محصول و صادر شده و مابقی نیز با تلاش تولید کنندگان فراوری شده و صادر خواهد شد.

استاندار زنجان همچنین از فراهم شدن امکان صادرات سرب از استان زنجان خبر داد.

در این جلسه که مدیر کل دفتر بازرگانی سازمان توسعه تجارت هم حضور داشت، استاندار زنجان حل مشکل رفع تعهد ارزی ناشی از کالاهای ورود موقت که رئیس جمهور نیز دستور آن را داده است خواستار شد.

مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت هم در این مراسم گفت: همسایگی کشورمان با ۱۵ کشور فرصت و ظرفیت خوبی برای صادرات است که از بازار ۱۶۰۰ میلیاردی واردات آنها سهم جمهوری اسلامی ایران فقط ۲۴ میلیارد دلار است.

احسان قمری به تعهدات ارزی صادرکنندگان اشاره کرد و افزود: در کشور ۶۷ درصد صادرکنندگان به تعهدات ارزی خود عمل کرده اند و درصد ان در استان زنجان ۵۱ است که اگر مشکل ورود موقت حل شود این میزان افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

انتهای پیام/ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.