سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیاز گلستان به کمک دولت برای توسعه

استاندار گلستان گفت: استان گلستان برای توسعه و پیشرفت به کمک دولت نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، استاندار گلستان در جلسه اقتصاد مقاومتی که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور برگزار شد گفت: استان گلستان برای پیشرفت و توسعه نیازمند کمک دولت است.

او ادامه داد:در زمینه ورزشی، والیبال و بسکتبال استان طرفداران زیادی دارد و شاید ۱۰۰ برابر پرسپولیس و استقلال طرفدار داشته باشد.

استاندار گلستان گفت: ما تنها یک سالن ورزشی ۶ هزار نفره در گرگان داریم و ورزش استان  نیازمند کمک و حمایت است.

حق شناس گفت: با توجه به اینکه ما یک روستای بدون بیکار در شهرستان آق قلا داریم و این روستا یکی از مراکز اصلی و مهم تولید مبل و جزو روستا‌های بدون بیکار کشور است و از آنجایی که مواد اولیه آن‌ها چوب است نیاز است که بندر چوب داشته باشیم.

حق شناس گفت:در ستاد احیا تالاب های ایران، موضوع احیا خلیج گرگان مطرح شد تا برای نجات این پهنه آبی چاره اندیشی شود.

او به لایروبی کانال‌های منتهی به خلیج اشاره کرد و گفت: از ۴۰ هزار هکتار مساحت این تالاب یک سوم این تالاب خشک شده است که باید قبل از تحمل خسارت‌های دیگر جلوی آن را گرفت.

 

در گرگان کمبود آب شرب داریم

 

کوهساری نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: گلستان نامش با سرسبزی همراه است اما تمام مشکلات پست این سرسبزی باقی مانده است.

او ادامه داد: در گرگان کمبود آب شرب داریم با وجود اینکه دریای خزر در کنارمان است انتقال آب از خلیج فارس از جنوب به کرمان  انجام شده، اما خزر در کنار ماست و با کمبود آب شرب مواجهیم.

کوهساری گفت: در شرق استان سد نرماب به بهره برداری خواهد رسیداما  فقط آبگیری شده و  استفاده نمی شود و هیچ اعتباری برای سد و پمپاژ در نظر گرفته نشده است.

او گفت: گندم ما رتبه یک  تا سوم را دارد، اما برای نان در صف هستند و همچنین گندم ما برای آرد شدن باید به استان‌های دیگر برود.

او افزود: در بخش آب کشاورزی در کارگروه مصوبه‌ای تنظیم شده که برنج کشت نشود اما اگر کشت نشود کارخانه‌های شالیکوبی تعطیل می‌شوند همان طور که کارخانه پنبه پاک کنی تعطیل شد.

او در مورد کشت برنج گفت: باید کشت جایگزین برای برنج تعیین شود.

کوهساری افزود: در بحث کرونا و شاخص‌های بهداشتی در استان ضعیف عمل شده است چرا که زیر ساخت مناسب فراهم نبود.

او گفت: چرا مدیران به شرق استان نمی‌آیند، چون از فرودگاه دور است وفراموش شده است.

کوهساری گفت: در بحث تولید مرغ رتبه دار هستیم، اما در نهاده‌ها مشکل داریم و چرا در بحث اقتصاد مقاومتی کشاورز و دامدار ما برای تولید نیاز به حمایت دارد و برای صادرات میوه پایانه‌ای نداریم همچنین در مورد قاچاق سوخت در استان ما کاری انجام نمی‌شود، اما کشاورزان ما در بحث چاه‌های آب با مشکل سوخت مواجه هستند.

او گفت:سیل ۹۸ و ۹۹ و زلزله و آتش سوزی و... وضعیت مدیریت بحران ضعیف است و تجهیزات نداریم و همچنین  هلدینگ‌های سرمایه گذاری در استان ضعیف عمل کرده اند.

 

گلستان از قافله صنعت در کشور عقب است

 

مبصری نماینده اتاق بازرگانی نماینده اتاق بازرگانی هم در این جلسه گفت:همه ما معتقدیم درآمد سرانه در استان از نصف کشور پایین‌تر است، اما علت آن چیست؟ سیاست‌هایی در گذشته برای جلوگیری از استقرار صنعت در استان‌های شمالی اعمال شده است.

او ادامه داد:محوریت اقتصاد در استان ما بر کشاورزی است و صنعتی که ذیل کشاورزی شکل می‌گیرد ضعیف است.

مبصری افزود:در تولید مرغ و دانه روغنی و... سرآمد هستیم اما ، ما به طور متوسط تورم زیادی داشتیم.

او گفت: اگر در فرآورده‌ها از افزایش قیمت جلوگیری کنیم باعث می‌شود درآمد سرانه پایین بیاید.

انتهای پیام/ق/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.