سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درباره ویروس جهش یافته انگلیسی چه می‌دانید؟

پزشک واحد بیماری‌های مرکز بهداشت مهاباد گفت: ویروس کرونای انگلیسی در قیاس با سایر گونه‌های ویروس کرونا، با خطر مرگ ارتباط بیشتری دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اولین نوع ویروس کرونا یا کووید ۱۹ در ووهان چین سربرآورد و در کوتاهترین زمان عالمگیر شد؛ هر روز مطالب و اطلاعات جدیدی از آن شنیده شد و حالا چند ماهی است که صحبت از تولد نوع جدید کووید ۱۹، آن هم از کشور انگلیس به گوش رسیده است؛ ویروس جهش یافته‌ای که بنا بر شواهد موجود پس از گذشت حدود ۳ ماه از تولد آن در انگلیس، خبری شده و نامش بر سرزبان‌ها افتاد.

این ویروس نیز به سان اجداد ناخلف خود، نقاط مختلف دنیا را در نوردیده و حالا چند وقتی است پایش به کشورمان نیز باز شده؛ آن طور که وزیر بهداشت در چند روز گذشته اعلام کرد کرونای انگلیسی در کشور در حال چرخش است و دیگر هیچ نقطه‌ای را نمی‌توان مصون از حضور آن دانست.

سیلمان حسین زاده پزشک واحد بیماری‌های مرکز بهداشت مهاباد در گفت گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: کرونای جهش یافته برای اولین بار در کنت در جنوب شرق انگلیس یافت شد و سرعت انتشار این ویروس ۷۰ درصد بیشتر و دو برابر عفونی‌تر از نوع قبلی است.

او با بیان اینکه آزمایش تشخیص کرونای انگلیسی هفته‌ها یا ماه‌ها طول می‌کشد، افزود: کرونای انگلیسی به سرعت جایگزین ویروس قبلی می‌شود و آنتی بادی در نجات یافتگان تاثیر کمتری روی آن دارد.

این پزشک اذعان کرد: واکسن‌های فعلی قادر به مقابله با این ویروس هستند، اما در صورت جهش در کارآیی واکسن‌ها تردید است.


بیشتر بخوانید


کرونا یکسال پیش در همین روز‌ها بود که سرو کله‌اش به طور رسمی در ایران پیدا شد و دوران زندگی کرونایی و توفیق اجباری همنشینی نامأنوس با این بیماری هزار چهره و فریبکار، آغاز شد.

بیماری که حالا یکسال است زندگی همه افراد را در اقصی نقاط جهان و از جمله ایران دستخوش تغییرات و دگرگونی‌های زیادی کرده و انگار با آمدن خود، سبک و سیاق زندگی و رسم و رسومات ارتباطی و معاشرتی با سابقه دیر پای را تغییر داده و سبک جدید زندگی را پایه گذاری کرده است.

ویروس نامرئی که با ورود نامیمون خود، محفل‌های خانوادگی و دوستانه بسیاری از مردم را برهم زده و بسیاری افراد را درگیر عوارض پیدا و پنهان خود کرده است؛ شناسنامه جماعت زیادی را باطل کرده و پرونده زندگی بسیاری را در میانه عمر پیچیده است.

ویروس کرونای انگلیسی در ۵۰ کشور از جمله ایران شیوع پیدا کرده است.

انتهای پیام / س خ 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.