سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بومی سازی ماده اولیه سه داروی وارداتی در کرمانشاه

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : با تدبیر مسئولان و همت شرکت‌های دانش بنیان، کمبود دارویی مدیریت شده؛ به طوری که تنها در کرمانشاه در یکسال اخیر ماده اولیه سه داروی وارداتی بومی‌سازی شده است .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، قباد محمدی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه غربی‌ها ایران را در شدیدترین تحریم‌های دارویی قرار داده‌اند، گفت : با تدبیر مسئولان و همت شرکت‌های دانش بنیان، کمبود دارویی مدیریت شده؛ به طوری که تنها در کرمانشاه در یکسال اخیر ماده اولیه سه داروی وارداتی بومی‌سازی شده است.

او با اشاره به تحریم‌های غیرانسانی کشور‌های غربی در زمینه واردات دارو و تجهیزات پزشکی گفت : گرچه این کشور‌ها ادعا می‌کردند که ایران را تحریم دارویی نکرده‌اند، اما با بستن مسیر هرگونه نقل و انتقال ارزی و یا بلوکه کردن منابع مالی حوزه دارو، در عمل یک شرایط بسیار سخت و پیچیده را برای دسترسی بیماران ایرانی به دارو ایجاد کردند.

 او افزود: تامین دارو در هیچ زمانی به اندازه سه چهار سال گذشته برای کشور مشکل نبوده، زیرا ایران زیر شدیدترین تحریم‌های غیرانسانی قرار داشته است.

محمدی افزود: با تلاش و همت مسئولان از جمله سازمان غذا و دارو موفق شدیم که با کمترین مشکل از بحران تامین دارو عبور کنیم؛ بویژه تلاش کردیم که داروی بیماران صعب‌العلاج از جمله بیماران سرطانی و سی‌اف (نوعی بیماری ژنتیکی پرهزینه) دچار کمترین آسیب شوند.

معاون غذا و داروی کرمانشاه با بیان این‌که تولید داخل و شرکت‌های دانش بنیان کمک بزرگی در مدیریت تحریم دارویی کردند، ادامه داد: در همین استان کرمانشاه طی یک سال اخیر ماده اولیه سه داروی وارداتی در زمینه اعصاب و روان بومی‌سازی و تولید شد و در اختیار کل کشور قرار گرفت.

او افزود: اگر این تولید داخلی صورت نمی‌گرفت، مشکلات تامین ارز، خرید و واردات این دارو‌ها نیز همچنان وجود داشت، اما تلاش متخصصان استان، ما را در این زمینه بی نیاز از واردات کرد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.