سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الگوی اجتماع محور بنیاد برکت چگونه اجرا می‌شود؟

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: در راستای پایدارسازی اشتغال ایجاد شده در طرح اجتماع محور، شبکه تسهیلگران به منظور تحقق اهداف طرح‌ها، به مدت ۳۰ ماه در کنار کارآفرینان حضور دارند.

سید امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: پیشرفت و آبادانی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از طریق توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با مشارکت جامعه محلی (درون زایی)، در نظر گرفتن مزیت‌های نسبی و اجرای طرح‌های عمرانی و آبادانی منطقه‌ای به عنوان مکمل سرمایه گذاری‌ها محقق می‌شود.

مدنی گفت: راه اندازی کسب و کار و ایجاد بنگاه‌های اقتصادی در قالب اصول اقتصاد و مالیه‌ اسلامی و ایجاد زنجیره‌ تولید و خوشه‌های کسب و کار از دیگر مولفه‌های کلیدی در الگوی‌های اقتصادی بنیاد برکت است.

مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه این نهاد در اجرای طرح‌های اشتغالزایی اجتماع محور با به کارگیری ظرفیت جوانان بومی در قالب مجریان و تسهیلگران اجتماعی- اقتصادی به تعداد ۵۴۵ نفر، شبکه‌ای توانمند را برای درون زایی و ایجاد حرکت در مناطق روستایی فعال کرده است، افزود: در مدل توسعه‌ روستا ضمن حضور تسهیلگران و مجریان در مناطق روستایی هدف و احصای ظرفیت‌ها و مزیت‌های محلی، کارآفرینان شناسایی و اهلیت سنجی شده و جهت تأمین مالی (دریافت تسهیلات قرض الحسنه به میران متوسط ۴۰۰ میلیون ریال) به بانک‌ها معرفی می‌شوند.

مدنی گفت: در این راستا زمینه ایجاد سرمایه گذاری برای هر طرح به میزان متوسط یک میلیون ریال فراهم می‌شود.

او با بیان اینکه در راستای اجرای الگوی طرح‌های اشتغالزایی اجتماع محور با اتکاء به امکانات و ظرفیت‌های محلی و توجه ویژه به ایجاد زنجیره‌های ارزش و خوشه‌های تولید، تاکنون بیش از ۶۰ درصد منابع سرمایه گذاری توسط مردم تأمین شده که ۴۳ هزار میلیارد ریال را شامل می‌شود، گفت: این رقم منجر به اجرای ۸۴ هزار طرح اجتماع محور در راستای الگو‌های سحاب و آسمان شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت افزود: در راستای اجرای این ۸۴ هزار طرح، ۷۳ هزار میلیارد ریال حجم کل سرمایه گذاری و مشارکت است و ۲۵۲ هزار نفر در این راستا شاغل شدند.

مدنی ادامه داد: در راستای پایدارسازی اشتغال ایجاد شده در این الگو، شبکه تسهیلگران، مجریان و پشتیبانان و همچنین کارشناسان مربوطه در بنیاد برکت به منظور آموزش مستمر و اطمینان از تحقق اهداف طرح ها، به مدت ۳۰ ماه در کنار کارآفرینان حضور دارند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.