سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رزاق؛ طرحی برای ساماندهی سوخت بران مرزنشین سیستان و بلوچستان

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان گفت :طرح رزاق، طرحی امنیتی معیشتی است که از مهر امسال برای ساماندهی سوخت‌بران مرزنشین در سیستان و بلوچستان اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محبی دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان گفت: این طرح براساس توافق بین سپاه پاسداران، استانداری سیستان و بلوچستان، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان و شرکت ملی پخش فرآورده نفتی کشور در استان اجرایی شد.

محبی افزود: در قالب این طرح مرزنشینانی که در ۲۰ کیلومتری مرز زندگی و سوخت‌بری می‌کنند، شناسایی و برای آن‌ها کارت رزاق صادر می‌شود تا سوخت قانونی دریافت کنند.

او گفت: برای هر کارت رزاق اجازه ورود و خروج یک خودرو از مرز داده شده که معیشت ۵ خانواده از آن تامین می‌شود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان گفت: سوخت این طرح از استان بندرعباس تامین می‌شود و از طریق سه جایگاه سوخت گلشن (جالق)، سیرکان و اسفندک در اختیار سوخت بران مرزنشین قرار می‌گیرد.

طرح رزاق برای هویت دادن به مرزنشینان سوخت بر و حفظ امنیت مرز‌های کشور برای اولین بار به صورت پایلوت در مرز سراوان در حال اجراست.

از زمانی که این طرح در سیستان و بلوچستان اجرا شد، عده‌ای از قاچاقچیان شبکه‌ای سوخت منافع خودشان را در خطر دیده‌اند و از اجرای آن ناراضی هستند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.