سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عجیب‌ترین خودرو‌های جهان/ ماشین‌باز‌های حرفه‌ای این تصاویر را از دست ندهند

در این گزارش به ۱۰ مورد از عجیب‌ترین خودرو‌های ساخته شده به دست بشر اشاره شده است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ماشین‌ها بیشتر به عنوان ابزاری کاربردی عمل می‌کنند تا به عنوان خلاقیت‌های هنری. با این حال، تاریخچه ساخت خودرو پر از عجایب جذاب است. از جاه طلبی گرفته تا تلاش برای طراحی زیبا‌ترین خودروی روی زمین.
در روز‌های آغازین صنعت خودرو، بسیاری از طراحان مشهور و مبهم خودرو با الهام از هواپیماها، زیردریایی‌ها و حتی فیلم‌های جیمز باند به ساخت اتومبیل‌هایی پرداختند که تخیل را نادیده بگیرند.


Messerschmitt KR۲۰۰.۱
این خودروی عجیب توسط مهندس مشهور هواپیمایی Fritz Fend طراحی شده است که یکی از برجسته‌ترین موارد عجیب در تاریخ خودرو است. سازنده هواپیمای آلمانی Messerschmitt تقریباً ۴۰ هزار دستگاه از این خودرو را از سال ۱۹۵۵ تا ۱۹۶۴ تولید کرده است. جذابیت این اتومبیل به دلیل داشتن سه چرخ و یک میله بزرگ برای فرمان دهی به جای چرخ است.


۲. اولین مینی ون
قبل از اینکه شرکت‌های خودروسازی هوندا و کیا موتورز مینی ون‌های معروف خود را روانه بازار کنند، یک شرکت آمریکایی به نام scrab در سال ۱۹۳۰ اولین خودرو در این ابعاد را در بازار‌های این کشور عرضه کرد که بسیار هم مورد پسند واقع شد.

۳. تخم مرغ الکترونیکی
پاول آرنزس فرانسوی معروف است به تولید عجیب‌ترین خودرو‌های تاریخ که پیش از آنکه به طراحی اتومبیل علاقه‌مند شود، در زمینه لوکوموتیو نابغه بود.

او اتومبیل‌های عجیب و غریب زیادی تولید کرد، که شاید هیچ کدام به اندازه Oeuf Electrique (به معنای تخم مرغ الکتریکی) قابل توجه نباشد. ثابت شد این عجیب و غریب مینیاتوری با داشتن موتور الکتریکی از ۴۴ تا ۶۳ مایل در ساعت حرکت می‌کرد و این سرعت در آن زمان فوق العاده بود.


۴. ترکیب خودرو و هواپیما

در سال ۱۹۵۱ یک ماشین سلطنتی به نام GM La Saber با شکوفایی طراحی ابتکاری خود طراحی و تولید شد. این خودروی جنرال موتورز دارای عناصری از هواپیما‌ها مانند باله‌های دم بود که تبدیل به یک ویژگی طراحی استاندارد در سایر وسایل نقلیه در دهه ۵۰ شد.
با وجود اینکه این وسیله نقلیه هرگز به عموم مردم نرسید، اما نمی‌توان از ویژگی‌های طراحی متعددی از جمله موتور آلومینیومی ۲۱۵ V۸ و گیربکس نصب شده در عقب گذشت.

۵. اولین جعبه دنده سه سرعته
فورد مدل A Speedster در سال ۱۹۲۹ با حداکثر سرعت ۶۰ مایل در ساعت، جعبه دنده سه سرعته، دو صندلی مخمل خواب دار و و کاپوتی کشیده مورد تعجب تمام خودروسازان در آن زمان واقع شد. البته از مشخصات خوب فنی که بگذریم، طراحی و ظاهر این خودرو از محبوبیت بیشتری برخوردار بود.

۶. اولین دوربین عقب در ۱۹۵۶
در سال ۱۹۵۶ خودروی centurion با نصب دوربین عقب تبدیل به اولین خودرویی شد که از این فناوری استفاده کرد. البته از سال ۲۰۱۸ در استاندارد‌های جهانی آورده شد که خودروسازان الزام به استفاده از دوربین‌های عقب هستند.

۷. طراحی پدر پسری
طراحان اتومبیل ایتالیایی اتوره بوگاتی و پسرش ژان بوگاتی هیچ ظرافتی در کارشان نداشتند، اما این زوج به دنبال تجمل گرایی بیش از حد در طراحی‌های خود بودند به طوری که طبق نظر مصرف کنندگان آن زمان، آن‌ها باطل‌ترین و پرطرفدارترین اتومبیل‌های عصر خود را تولید کردند.
Type ۵۷S معروف‌ترین آن زمان بود با موتور ۳.۳ لیتری و سرعت ۹۰ مایل در ساعت.

۸. خودرو رالی خورشیدی
در حالی که اتومبیل‌های برقی و خودران ممکن است آینده اتومبیل سازی را به دست بگیرند، صنعت اتومبیل‌های خورشیدی یکی از برترین و ابتکاری‌ترین علم اتومبیل است.


تیم مسابقه خورشیدی سیدنی دانشگاه ساوت استیل، واقع در استرالیا، که به Sunswift معروف است، مجموعه‌ای از وسایل نقلیه پیشرفته و مجهز به انرژی خورشیدی را تولید کرده است.

Sunswift eVe جدیدترین ساخته آن‌ها است که با مجموعه‌ای از صفحات خورشیدی در سقف خودرو مجهز شده و با ظرافت یک ماشین اسپرت طراحی شده است. این وسیله نقلیه تنها با یک بار شارژ می‌تواند تا ۳۱۰ مایل را طی کند.
۹. خودروی پاپ

خودرویی که شخصا برای پاپ در واتیکان طراحی شده دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که از جمله آن‌ها می‌توان به ضدگلوله، شیشه‌های شکن، سرعت کم، مقاومت بدنه و وزن زیاد اشاره کرد. البته خودروسازی‌هایی همچون بنز لینکلن، فورد، فیات و رنو تاکنون ده‌ها خودرو طراحی کرده اند، اما هیچ کدام مورد قبول نبوده.

۱۰. خودرو حبابی تک در
BMW Isetta یکی از محبوب‌ترین اتومبیل‌های حبابی عصر خود بود که اولین بار در سال ۱۹۵۳ آغاز به کار کرد. این اتومبیل از طراحی جذاب البته نا امن برخوردار بود.

این خودرو دارای یک در جلویی بود که پشت فرمان قرار داشت همچنین در آن زمان هیچ کس اتقاد نداشت که این خودرو به تولید انبوه برسد، اما رسید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۰۲ ۰۷ اسفند ۱۳۹۹
الان همه درمورد پراید مینویسن -_-
زهرا فیروزی گلوجه دانشجوی روانشناسی از تبریز
۱۳:۴۹ ۰۷ اسفند ۱۳۹۹
خودروی بسازیدکه کیفیت زیبای کمیت داشته باشه کارا ی مغرور مشدید خمیر اب ممیبره
حسین
۰۰:۳۶ ۰۷ اسفند ۱۳۹۹
مقاله در مورد کشتی باشه، هواپیما یا فضاپیما باشه، در مورد دوچرخه، سه چرخه، گاری یا فرقون باشه فرقی نمی‌کنه، باز هم یه عده میان پایین مقاله در مورد پراید نظر می‌دن.
ناشناس
۰۰:۲۵ ۰۷ اسفند ۱۳۹۹
سلام.بعد صد سال نتوانستیم در پراید حلبی ادم کش خودکفا شویم،مرگ بر تمام عوامل گرانی دههابرابری خودرو در دولت تدبیروامید،مسئولین باید دلالی و کاسبی کردن در اثر چراغ قرمز دادن به گرانی را کنار بگذارند،قیمت کارخانه باید به یک دهم و قبل روی کارامدن دولت تدبیروامید کاهش یابد و فروش خودروها با حجم زیاد و فقط قرعه کشی باشد تا کمی عادلانه شود،خودرو یک وسیله مصرفی است نه سرمایه ای که به بورس رود و بیافتد دست دلالانی که هزاران کد بورس رایگان و اجاره ای دارند،تکنولوژی این خودروها نیز مربوط به سی سال پیش است و هیچ گونه کیفیتی نداشته و در هیچ کشوری تولید نمیشود،ولی متاسفانه در کشور ما شرکتهای انحصاری دههابرابر گران قالب مردم میکند.با تشکر
ناشناس
۲۱:۱۳ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
خیلی زیبا بود،‌انشالله کارخانه سایپا کمی چیز یاد گرفته باشد.
ماشین ساختن هنر نیست، هنر درست ساختن هست.
ابران خودرو و ... هم عبرت بگیرند
جواد
۱۹:۰۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
و در آخر هم یادی کنیم از پراید به عنوان خیلی سرقت ترین خودروی دنیا
ناشناس
۱۵:۳۹ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
پراید هم به لیست اضافه کنید بعنوان خودروی ضد سرقت