سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و فرهنگیان ماموریت تربیت معلم دارند

عاملی گفت: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و فرهنگیان کاری جز تربیت معلم ندارند.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه چهاردهم شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور اظهار کرد: در حال حاضر تمرکز شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور روی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و رکن سند تحول منابع انسانی آموزش و پرورش است.

او افزود: دو دانشگاه مهم فرهنگیان و شهید رجایی ماموریت تربیت معلم برای آموزش و پرورش را دارند و از این منظر جایگاه بسیار مهمی را به خود اختصاص داده اند. از این تمرکز روی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بسیار مهم و راهگشاست.

عاملی ادامه داد: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و فرهنگیان کاری به جز تربیت معلم ندارند و ما روی این موضوع تأکید داریم؛ بنابراین برای این موضوع باید گزارشات دقیق ارائه شود.

رئیس شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور با تأکید بر لزوم بازتعریف مأموریت‌های دانشگاه شهید رجایی، افزود: در حال حاضر این موضوع مطرح است و اگر نقصانی در اساسنامه باشد، باید اصلاح شود. همچینن روی داوطلب، استاد و برنامه درسی هم باید تمرکز داشته باشیم ما به استادانی در این دانشگاه نیاز داریم که تربیت معلمی را پذیرفته باشد و حس افتخار نسبت به این کار مهم و انسان ساز داشته باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: باید دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی مأموریت‌گرایی حرفه‌ای و روشن را مد نظر قرار دهد و مأموریتی که دنبال می‌کند منطبق با فلسفه وجودی آن باشد. جای نگرانی دارد که میان بیش از ۷ هزار دانشجوی این دانشگاه، فقط ۲ هزار دانشجو در رشته‌های تربیت دبیر تحصیل می‌کنند و در واقع قریب به ۸۰ درصد ظرفیت این دانشگاه در حوزه مأموریت خود نیست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.