سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۲ دستگاه شتاب‌نگار زلزله در سیستان و بلوچستان نصب می‌شود

رییس اداره مدیریت بحران راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۲ دستگاه شتاب‌نگار برخط زلزله نسل چهارم بزودی در استان نصب می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهدی میری رییس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۲ دستگاه شتاب‌نگار برخط زلزله نسل چهارم در شمال و ۱۰ دستگاه در جنوب این استان بزودی نصب می‌شود.

او  اظهارداشت: قیمت هر دستگاه شتاب‌نگار برخط که در ایستگاه‌ها نصب می‌شود ۴۵ هزار دلار معادل یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.

رییس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان بیان کرد: از مزیت‌های دستگاه برخط شتاب‌نگار می‌توان به زمان وقوع زلزله خرابی، شتاب و شدت زلزله در مکان‌های مختلف برشمرد.

او تصریح کرد: همچنین این دستگاه‌ها در کنار زیرساخت‌هایی که برای شرکت گاز و برق ایجاد می‌شود چند ثانیه قبل از وقوع زلزله هشدار و ما می‌توانیم آب و برق را قطع و از موارد خفگی، گاز گرفتگی و برق‌گرفتگی شایع در مواقع زلزله‌ها جلوگیری کنیم.

میری تصریح کرد: فراهم‌کردن شهر ایمن‌تر و زندگی بهتر برای شهروندان از وظایف ما است و امیدواریم اطلاعاتی که به واسطه نصب و راه‌اندازی دستگاه‌های شتاب‌نگار به دست می‌آید بتواند مورد استفاده مدیران دستگاه‌های اجرایی مراکز استان‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.