سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عظمتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دانشگاه شهید رجایی ۵ درصد نیاز به معلم را تامین می‌کند

رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی گفت: این دانشگاه با توجه به ماموریت تربیت نیروی فنی نیاز به ۵ درصد معلم در این عرصه را تامین می‌کند.

حمیدرضا عظمتی رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در گفت‌وگوبا خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سهم این دانشگاه شهید رجایی در تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش بیان کرد: سهم دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی نسبت به دانشگاه فرهنگیان از لحاظ تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش متفاوت است و آن طور که برآورد می‌شود جامعه مخاطبان این دانشگاه در کل کشور حدود ۵ درصد است.

او ادامه داد: نیروی انسانی آموزش دیده در دانشگاه ما برای تدریس در هنرستان‌ها و پوشش تحصیلی هنر آموزان  به کار گرفته می‌شوند به همین دلیل جمعیت کمتری را شامل می‌شوند.

رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد هنرآموزان بسیار کمتر از دانش آموزان است بنابراین از لحاظ تامین نیروی انسانی جمعیت کمتری را باید نسبت به دانشگاه فرهنگیان پوشش دهیم.

عظمتی با بیان اینکه دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی طی چهار دهه اخیر در ایام کنونی نزدیک‌ترین فاصله را به مأموریتی که برای این دانشگاه تعریف شده است داشته است، تصریح کرد: از سال ۹۱ به بعد ظرفیت پذیرش در این دانشگاه ۵ برابر شده است تا به خلاء های تامین نیروی انسانی در آموزش و پرورش پاسخ دهد.

او در تشریح تعداد دانشجویانی این دانشگاه در سال ۹۹ بیان کرد: در مقطع کارشناسی شامل دوره‌های یکساله و چهارساله ۶ هزار و ۳۰۰ دانشجو داشتیم که سهمی ۸۷/۵ درصدی دارد همچنین در مقطع کارشناسی ارشد روزانه ۴۷۳، در مقطع کارشناسی ارشد شبانه ۳۸۵ دانشجو، مقطع دکتری روزانه ۸۳ و مقطع دکتری شبانه ۳۶ دانشجو مشغول به تحصیل بودند که در مجموع ۱۲.۵ درصد از ظرفیت دانشگاه می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.