سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳۰ درصد واحد‌های مسکن مهر تربت حیدریه بدون متقاضی است

رئیس راه و شهرسازی تربت‌حیدریه گفت: در حال حاضر هزار و ۱۰۷ واحد مسکن مهر در تربت حیدریه بدون متقاضی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی یوسفی مقدم رئیس اداره راه و شهرسازی تربت حیدریه گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد واحد‌های مسکن مهر تربت حیدریه فاقد متقاضی است که از مجموع هزار و ۱۰۷ واحد فاقد متقاضی ۳۸۰ واحد روی فنداسیون و مابقی در مرحله نازک‌کاری قرار دارد.
 
او افزود: از مجموع سه هزار و ۵۰۷ واحد مسکن مهر در قالب ۹ شرکت تعاونی و ۱۱ شرکت انبوه ساز که در  تربت حیدریه احداث شده ، هزار و ۸۸۰ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده و تعداد هزار و ۶۲۷ واحد نیمه تمام مانده است.

رئیس راه و شهرسازی تربت‌حیدریه ادامه داد: از این تعداد واحد‌های نیمه تمام ۳۸۰ واحد روی فنداسیون و مابقی در مرحله سفت کاری و نازک کاری قرار دارد که تعداد ۵۲۰ واحد آن دارای متقاضی است و تا پایان شهریور ۱۴۰۰ این واحد‌ها تحویل متقاضیان می‌شود.

یوسفی مقدم بیان کرد:  تا پایان سال ۹۷ واحد‌های فاقد متقاضی خیلی بیشتر از این تعداد بود و عملا متقاضی وجود نداشت تا اینکه در سال ۹۸ با بالا رفتن قیمت مصالح ساختمانی و به تبع آن افزایش قیمت مسکن، واحد‌های مسکن مهر تا حدود ۲۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری شد و مردم به سمت خرید مسکن مهر روی آوردند.

او با بیان اینکه در شرایط فعلی متقاضی برای واحد‌های مسکن مهر وجود دارد، تصریح کرد: ۱۵۸ واحد به سپاه پاسداران، ۳۸۰ واحد به نیروی انتظامی، و ۱۶۸ واحد به پرسنل تیپ ۱۷۷ ارتش در قالب انعقاد قرارداد واگذار شده  است و مابقی واحد‌های مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن به متقاضیان داده می‌شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی تربت حیدریه در خصوص نحوه واگذاری در قالب اقدام ملی مسکن تاکید کرد: پس از ثبت نام اینترنتی مبلغ ۴۰ میلیون تومان آورده اولیه متقاضی است که بلافاصله پس از واریز به حسابی بنام شخص متقاضی در بانک مسکن، پروژه به او معرفی می‌شود و در ادامه با پیشرفت فیزیکی پروژه مبالغ بعدی از متقاضی دریافت می‌شود، بطوری که در مجموع ۱۵۰ میلیون را فرد نقدا در طول ساخت و تکمیل واریز و ۱۰۰ میلیون تومان دیگر نیز بصورت تسهیلات پرداخت می کند.

یوسفی مقدم اظهار کرد: اجرای پروژه مسکن مهر بر اساس اولویت بندی انجام می شود که ابتدا زیرسازی و پیاده رو سازی بلوار شهید برونسی به متراژ هفت هزار متر مربع در حال انجام است و مرحله بعدی نیز زیر سازی و آسفالت به مساحت پنج هزار متر مربع سایت مسکن مهر نیز تا پایان سال اجرا خواهد شد.

او افزود: اولویت آسفالت به معابری است که افراد در آن جا ساکن هستند اما برخی معابر مانند پروژه صدرافن که هنوز انشعابات آن وصل نشده با هماهنگی که با مدیرعامل آبفا داشتیم قرار شد تا ۱۵ اسفند نسبت به کنده کاری برای انشعابات فاضلاب اقدام تا پس از آن اجرای آسفالت انجام شود.

انتهای پیام//ا. غ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.