سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پی برف و سرمای شدید؛

افزایش شمار نیازمندان به کمک‌های غذایی در تگزاس

به دنبال طوفان زمستانی مرگبار در تگزاس، بسیاری از مردم به مکان‌های توزیع غذا در این ایالت مراجعه کرده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، بارش سنگین برف، یخبندان و قطع برق سراسری ساکنان تگزاس را با کمبود مواد غذایی، آب آشامیدنی و همچنین افزایش شدید قیمت‌ها مواجه کرده است.

چندین گروه در شهر‌های بزرگ نظیر هیوستون و دالاس اماکنی را برای توزیع آب و غذای رایگان سازماندهی کرده اند.

صف‌های خودرو‌های مردم در هیوستون برای دریافت غذا از بانک‌های مواد غذایی تا ظهر که این مراکز تعطیل شدند، کوتاه نشد.

به دنبال نگرانی‌ها از شیوع کووید-۱۹، اقدامات احتیاطی در مکان‌های توزیع مواد غذایی به منظور جلوگیری از تماس بین داوطلبان کمک کننده و دریافت کنندگان کمک اعمال شد.

یکی از داوطلب‌های فعال در یکی از این مراکز گفت: "به دلیل افزایش بیکاری، شاهدیم که فقرای بیشتری در صف‌های دریافت مواد غذایی قرار می‌گیرند. این چیزی است که در هیوستون رخ می‌دهد و این چیزی است که در کل این کشور رخ می‌دهد؛ فقرای جدید. این مردمی را که شما اکنون در صف‌های دریافت کمک‌های غذایی می‌بینید، قبلا نمی‌دیدید. "

تگزاس بزرگترین ایالت آمریکا به لحاظ تولید برق و مصرف آن است. این ایالت تنها سامانه تأمین برق مستقل را در این کشور داراست. از طرف دیگر، چنین استقلالی در شبکه تأمین برق، این ایالت را در برابر بلایای طبیعی آسیب پذیرتر کرده است، زیرا این ایالت ارتباطات حمایتی با همتا‌های خود در خارج از این ایالت ندارد.

شمار تلفات مرتبط با طوفان زمستانی در سراسر تگزاس رو به افزایش است. در حالی که مرگ ده‌ها تن بر اثر شدت برف و بوران گزارش شده است، کارشناسان معتقدند این رقم از رقم واقعی بسیار کمتر است. چند هفته یا چند ماه طول می‌کشد تا آمار و ارقام درست منتشر شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.