سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار جهاد کشاورزی نسبت به احتمال سرمازدگی محصولات در خراسان رضوی

سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خصوص ورود سامانه جوی جدید به خراسان رضوی و کاهش چشمگیر دما و احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در اطلاعیه‌ای که جهاد کشاورزی آمده است : با ورود سیستم سرد از غرب و شمال استان خراسان رضوی از روز سه شنبه پنجم اسفند ماه ۹۹ که همراه با کاهش دمای شبانه به خصوص مناطق سردسیر استان و پیش بینی حداقل دمای زیر صفر درجه در سحرگاه چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه است روند کاهش دما شدت پیدا می‌کند به طوری که پیش‌بینی می‌شود حتی در صبح پنج شنبه در طی روز دمای منهای ۲ درجه سانتی‌گراد را تجربه کنیم.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: پیش بینی می‌شود صبحگاه جمعه دمای مشهد به منهای هفت درجه سانتی‌گراد تا منهای ۱۰ درجه سانتی‌گراد برسد و رسیدن دمای هوا در شهرهایی، چون قوچان، فریمان، چناران و نیشابور به منهای ۱۲ درجه سانتی‌گراد دور از دسترس نیست.

"بر این اساس شروع بارش‌ها با باران و سپس برف به خصوص در مناطق کوهستانی خواهد بود و از روز شنبه روند افزایش دمای روزانه آغاز خواهد شد به طوری که روز یکشنبه بین سه تا پنج درجه سانتی گراد افزایش دمای روزانه خواهیم داشت. "

در بخش دیگری از این هشدار به کشاورزان و باغداران و همچنین دامداران و صاحبان واحد‌های تولیدی بخش کشاورزی تاکید شده است: گلخانه‌داران و تولیدکنندگان واحد‌های طیور و دام نسبت به تنظیم تاسیسات حرارتی واحد‌های خود تمهیدات ایمنی لازم را به کار برند.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به کاهش دمای شبانه در مناطق سردسیر، کشاورزان باید نسبت به حفظ و مراقبت از ماشین‌آلات کشاورزی و تجهیزات آبیاری نوین اقدامات لازم را به عمل آورند ضمن این که کشاورزان در صورت امکان آبیاری پیوسته به صورت غرقابی یا آبیاری بارانی می‌توانند از میزان خسارت بکاهند.

انتها ی پیام// ف.غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.