سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضرتی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

آخرین خبر‌ها از جذب پرستار جدید در وزارت بهداشت

معاون پرستاری وزارت بهداشت خبرهای خوشی درباره رفع کمبود پرستار بیان کرد.

مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،   با اشاره به آخرین وضعیت جذب پرستار در کشور اظهار کرد: تعداد نیروی پرستار در مقایسه با کشور‌های پیشرفته مناسب ارزیابی نشده است و همکاران من در بیمارستان ها و مراکز درمانی با ایثارگری و جان فشانی هرگونه کمبود نیروی پرستار را جبران کرده اند.

او ادامه داد: ۴۴۳۷ نیروی پرستار در سال ۹۹ خارج از بروکراسی اداری در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور جذب شده اند و با مساعدت معاونت توسعه وزارت بهداشت مجوز جذب سه هزار نیروی پرستار گرفته شده است که از این تعداد دو هزار  و ۵۰۰ پرستار مشغول به فعالیت خواهند شد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت بیان کرد: در حال حاضر ۲۲۸۴ نیروی قراردادی در بیمارستان‌های سراسر کشور مشغول به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بیماران هستند و در مجموع هفت هزار نیروی پرستار جذب شده است.

حضرتی گفت: در حال حاضر معوقات کارانه پرستاران در سراسر کشور به طور متوسط حدود پنج ماه و اضافه کاری هحدود دو ماه تاخیر دارد.  

معاون پرستاری وزارت بهداشت افزود:  کمبود نیروی پرستار در سلامت بیماران اثر می گذارد اما با این وجود پرستاران در جریان شیوع بیماری کرونا خوش درخشیدند و مقام عالی وزارت شخصا پیگیر مشکلات آن‌هاست.


بخوانید: 


انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.