سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آسیب‌های اجتماعی با شیوع کرونا در صدر مشکلات قرار گرفته است

پیچیدگی‌های کلانشهر‌ها در حوزه فرهنگی، اجتماعی رو به افزایش است از این رو در مشهد اصلاح و تغییر رویکرد در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدمحسن مصحفی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری مشهد گفت: کرونا آسیب‌های اجتماعی را در صدر مشکلات قرار داده است.

او  بر لزوم افزایش مشارکت شهروندان در اداره شهر‌ها تاکید و افزود: با این رویکرد شورای اجتماعی محلات در ۱۴۷ محله مشهد فعال شد و پنج درصد اعتبارات عمرانی نیز به اجرای طرح‌های مورد نیاز و خواست شهروندان در محلات اختصاص یافت.

معاون شهردار مشهد ادامه داد: این طرح در بدنه شهرداری با مقاومت جدی روبرو بود، اما بودجه مشخصی از اعتبارات عمرانی شهرداری مشهد برای اجرای آن در نظر گرفته شد و با اعتمادآفزایی بین مردم محلات، جریان گفتگو شکل گرفت.

مصحفی بیان کرد : مشهد از نظر مهاجرپذیر بودن در موضوع حفظ هویت شهری با چالش‌هایی روبروست، اما با اجرای این طرح، حفظ هویت شهری و محلی افزایش می‌یابد.

او تصریح کرد: همچنین برای حل مشکلات شهر‌ها باید ارتباط بین دستگاه‌های اجرایی سازنده و توام با تعامل باشد که در مشهد این نگاه و تعامل وجود دارد.

او افزود: ظرف یک سال اخیر نیز با این نگاه که همه حوزه آسیب‌های اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد، طرح‌های متعدد توسط شهرداری خارج از وظیفه ذاتی انجام شد که فراهم کردن ظرفیت اسکان و نگهداری ۲۵۰۰ معتاد متجاهر از آن جمله است.

انتها ی پیام// ف.غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.