سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چین: بازگشت آمریکا و لغو تمامی تحریم‌ها تنها راه حل خروج از بن بست برجام است

وزارت خارجه چین اعلام کرد تنها راه خروج از بن بست برجام، بازگشت آمریکا به این توافق و لغو تمامی تحریم‌های ایران است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه چین تنها راه حل خروج از بن بست برجام را بازگشت آمریکا به این توافق و لغو تمامی تحریم‌های واشنگتن علیه تهران می‌داند.

وزارت خارجه چین روز سه شنبه پس از گفت و گوی تلفنی معاونان وزرای خارجه چین و ایران اعلام کرد موضوع اصلی گفتگو تبادل نظر در مورد برنامه هسته‌ای ایران بود. طرفین تأکید کردند که اوضاع پرونده ایران به سرعت در حال تغییر است و فرصت‌ها و چالش‌ها پیش رو قرار دارد. بازگشت فوری آمریکا به برجام و برداشتن تحریم‌های ایران کلید شکستن بن بست برنامه هسته‌ای ایران است.

طبق بیانیه وزارت خارجه چین، ژائو کسو و عباس عراقچی خاطرنشان کردند که کشور‌های مربوطه باید از این فرصت برای ترویج راه حل سیاسی و دیپلماتیک مسئله هسته‌ای ایران و محافظت از صلح و ثبات در خاورمیانه بهره بگیرند.

بیانیه وزارت خارجه چین در واکنش به اقدامات نمایشی اخیر دولت آمریکا با عنوان احیای توافق هسته‌ای ایران اعلام شد. دولت آمریکا که کماکان اعتقادی به پیمان شکنی خود در خصوص برجام ندارد، پایبندی ایران به تعهداتش ذیل این توافق را پیش شرط بازگشت خود به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ عنوان کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.