سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام بیش از ۶۹ هزار نمونه گیری از بیماران مشکوک به کرونا در چهارمحال و بختیاری

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری، از انجام ۶۹ هزار و ۸۶۱ نمونه گیری تا دومین روز از اسفند ۹۹ در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: تا دومین روز از اسفندماه ۹۹ و در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، ۶۹ هزار و ۸۶۱ نمونه گیری از بیماران مشکوک به کرونا در استان انجام شد.

او افزود: از این تعداد نتیجه آزمایش ۲۴ هزار و ۱۸۲ مثبت قطعی اعلام شد.


بیشتر بخوانید


جزایری اضافه کرد: از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ تا کنون ۷۶۷ بیمار در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

او ادامه داد: اگر چه اختلاف چندانی از نظر جنسیتی بین افراد مبتلا به کرونا وجود ندارد، اما مردان بیشتر از زنان به این بیماری گرفتار شده اند.

جزایری گفت: تا کنون ۸۲.۵۸ درصد مبتلایان از جمعیت شهری و ۱۷.۴۲ درصد از جامعه روستایی بوده است.

او بیشترین گروه سنی مبتلا به کرونا را بین سنین ۱۶ تا ۴۵ سال اعلام کرد.

جزایری در مقایسه آمار تعداد مبتلایان و بهبود یافتگان در کشور و استان اظهار داشت: تا دومین روز از اسفندماه ۹۹ در مجموع یک میلیون و ۵۰۳ هزار و ۷۵۳ نفر در کشور به کرونا مبتلا شده اند که ۵۸ هزار و ۸۰۹ نفر از آن‌ها جان خود را در اثر ابتلا به این بیماری از دست داده اند.

او تعداد بهبود یافتگان در کشور را یک میلیون و ۲۸۵ هزار و ۱۴ نفر اعلام کرد و افزود: درصد بهبود یافتگان در کشور ۸۵.۴ درصد بوده است.

جزایری با بیان اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان ۲۴ هزار و ۴۹ نفر به این بیماری مبتلا و ۲۱ هزار و ۷۳۲ نفر بهبود یافته اند اضافه کرد: درصد بهبود یافتگان در استان بیشتر از میانگین کشوری و برابر با ۹۰.۳ درصد بوده است.

او همچنین درصد مرگ ومیر ناشی از کرونا در کشور و استان را به ترتیب ۳.۹ و ۳.۲ درصد اعلام کرد.

جزایری گفت: همچنان سه شهرستان خانمیرزا، بن و سامان در وضعیت آبی و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد قرار دارند.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.