سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسته اخبار انتظامی استان کرمان:

واژگونی پژو پارس و مرگ راننده/رد پیشنهاد رشوه ۴۰۰ میلیون ریالی

با بسته اخبار انتظامی امروز دوشنبه ۴ اسفند ۹۹ همراه سایت باشگاه خبرنگاران جوان کرمان باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، دربسته اخبار انتظامی امروز می‌خوانیم:

واژگونی خودروی پراید ۳ مجروح برجای گذاشت

فرمانده انتظامی رفسنجان از واژگونی یک دستگاه خودروی پراید در محور سرچشمه ـ رفسنجان با ۳ مجروح خبر داد.

سرهنگ محمدمهدی کریمی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگونی یک دستگاه خودروی پراید در ۴۵ کیلومتری محور سرچشمه-رفسنجان ماموران کلانتری سرچشمه و گشت پلیس راه به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: با حضور ماموران در محل حادثه، مشخص شد راننده و ۲ سرنشین یک دستگاه خودروی پراید که اهل استان لرستان بوده اند، هنگام مسافرت به بندرعباس، اشتبا‌هاً وارد شهرستان رفسنجان شده بودند، در محدوده بخش سرچشمه دچار واژگونی و به همت عوامل امداد ۱۱۵ به بیمارستان منتقل شدند.

سرهنگ کریمی تصریح کرد: این حادثه حوالی ساعت یک بامداد رخ داد.

واژگونی پژو پارس، راننده را به کام مرگ کشاند

فرمانده انتظامی سیرجان گفت: یک دستگاه خودروی پژو پارس در محور بندر عباس-سیرجان واژگون و منجر به فوت راننده شد.

سرهنگ محمدرضا ایران نژاد افزود: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگونی یک دستگاه پژو پارس در محور بندرعباس- سیرجان بلافاصله ماموران کلانتری ۱۴ نجف شهر و گشت پلیس راه به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: با حضور ماموران در محل حادثه مشخص شد در اثر واژگونی یک دستگاه خودروی پژو پارس راننده آن که فردی حدودا ۴۷ ساله بوده به علت شدت جراحات وارده در دم فوت شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان با اعلام اینکه کارشناس پلیس، علت وقوع این حادثه را توجه نکردن به جلو عنوان کرده است به شهروندان توصیه کرد: همواره با سرعت مجاز، مطمئنه و توجه کامل به جلو رانندگی کنند تا شاهد وقوع حوادث رانندگی نباشیم.

اصلاح معضلات فرهنگی و اجتماعی با اهرم پلیس جوابگو نیست

معاون اجتماعی پلیس استان کرمان گفت: رسیدگی و حتی پیشگیری از مسائل و معضلات جامعه در حوزه وظایف سایر نهاد‌ها است و نباید در ارتباط با بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی از پلیس انتظار ورود و مداخله داشته باشیم.

کوروش احمدیوسفی افزود: پلیس در ارتباط با برخی از جرائم و تخلفات، شرح وظایف مشخصی دارد، اما در مقابل بسیاری از مسائل و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی نیز مسئولیت مستقیمی ندارد، اما گاهی از سوی شهروندان و رسانه‌ها مورد مطالبه قرار می‌گیرد.

او افزود: در این زمینه اگر به پیش زمینه وقوع بسیاری از جرائم و آسیب‌های فردی و اجتماعی نگاه دقیق تری داشته باشیم متوجه می‌شویم این مسائل حاصل سرریز بسیاری از کاستی‌ها در وظایف سایر نهاد‌ها است، اما در نهایت به حوزه نظم و امنیت وارد و پلیس درگیر آن‌ها می‌شود.

احمدیوسفی تصریح کرد: از جمله این مسائل که شاهد مطالبه گری در خصوص آن از پلیس هستیم، مسئله حجاب و عفاف است که پلیس به رغم اینکه در این حوزه به تنهایی دخیل نیست، اما طرح‌ها و تدابیری را به منظور برخورد با عاملان ترویج بدحجابی به خصوص در داخل خودرو اجرا می‌کند، اما به طور کلی خیلی از معضلات ساری و جاری در جامعه کنونی ریشه در مسائلی دارد که باید با یک عزم همگانی با آن‌ها رو به رو و از برون سپاری به دیگران خودداری کنیم.

معاون اجتماعی پلیس استان گفت: هر چند که اصلاح این گونه معضلات، مطالبه به حق شهروندان و رسانه‌ها است، اما این مطالبه بایستی از طریق سازمان‌ها و نهاد‌هایی که در حوزه مسئول سازی و فرهنگ سازی وظیفه دارند دنبال شود.

افراد انتقاد ناپذیر از جمله تیپ‌های در معرض آسیب هستند

رئیس اداره برآورد معاونت اجتماعی استان کرمان گفت: برخی تیپ‌های شخصیتی خاص از جمله افراد انتقاد ناپذیر از گروه‌هایی محسوب می‌شوند که در مقابل هرگونه آسیب نیز توان خودمداری و خود مراقبتی نخواهند داشت.

 سرهنگ حجت امام علینژاد در جمع سربازان قرارگاه جنوب شرق ارتش با محوریت معضل اعتیاد گفت: پسران جوان به سبب روحیات و شرایطی که در مقطع سنی خاص خود دارند شاید در مواقعی شنوای حرف و نصیحت‌های دیگران نباشند.

او افزود: همین روحیه که البته دلیل و چرایی آن به مسائل مختلفی ارتباط دارد، زمینه‌ای را فراهم می‌کند که این قشر دچار آسیب‌های خاصی بشوند و در مقابل درخواست‌های دوستان قدرت خودمداری و خود مراقبتی نداشته باشند.

این کارشناس حوزه اجتماعی پلیس تصریح کرد: در این میان و از آن جا که گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر یکی از آسیب‌های جدی جامعه امروز است.

باید دانش خود را هم در شناخت خود و هم نسبت به محیط و دیگران ارتقا دهیم.

سرهنگ امام علینژاد با تشریح برخی عوارض ناشی از مصرف مواد مخدر گفت: در این زمینه برخی تیپ‌های شخصیتی خاص از جمله افراد انتقاد ناپذیر از گروه‌هایی محسوب می‌شوند که در مقابل هرگونه آسیب نیز توان خودمداری و خود مراقبتی نخواهند داشت و می‌توانند مستعد گرایش به مصرف مواد نیز باشند.

او تصریح کرد: مصرف مواد مخدر به عوامل مختلفی در ابعاد فردی، مسائل تحصیلی، خانوادگی و اجتماعی بستگی دارد که تمامی این موارد می‌تواند نقش به سزایی در گرایش جوانان به سمت مصرف داشته باشد که در این بین افراد دارای روحیه پرخاشگری به سبب اینکه همه از آن‌ها فاصله می‌گیرند دچار افسردگی می‌شوند و همین افسردگی را عامل گرایش خود به موادمخدر ذکر می‌کنند.

رئیس اداره برآورد معاونت اجتماعی استان با ذکر خصوصیات سایر تیپ‌های شخصیتی گفت: این افراد نیز ممکن است برای جبران بخشی از نیاز‌های خود ناشی از روحیه و رفتار خاصی که در مقابل دیگران در پیش گرفته اند به مصرف مواد رو بیاورند و در کنار این آن دسته افرادی که مهارت نه گفتن ندارند نیز بیشتر در معرض آسیب هستند که در همه این موارد توصیه می‌شود ابتدا خود و روحیات خود را بشناسیم و در انتخاب دوست و همنشین و همچنین الگوبرداری از دیگران دقت کنند.

دست رد ماموران پلیس ارزوئیه به رشوه ۴۰۰ میلیون ریالی

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: ماموران پلیس مبارزه بامواد مخدر این شهرستان پیشنهاد رشوه ۴۰۰ میلیون ریالی رارد کردند.

سرهنگ اسماعیل کشتکار افزود: ماموران تیم گشت پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان ارزوئیه هنگام پایش محور دولت آباد-ارزوئیه یک دستگاه وانت عبوری را متوقف و در بازرسی از آن ۳۵ کیلوگرم تریاک کشف کردند که راننده این خودرو برای رهایی از قانون مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال را به عنوان رشوه به ماموران پیشنهاد داد.

او افزود: ماموران پلیس نیز با مناعت طبع و صحت عمل این مبلغ را صورتجلسه و متهم مورد نظر را با تشکیل پرونده به جرم حمل مواد مخدر و همچین پیشنهاد رشوه به مرجع قضایی معرفی کردند.

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان کرمان بیان داشت: این اقدام به جا و شایسته کارکنان که از اتکاء به موازین اخلاقی و آموزه‌های دینی نشات می‌گیرد، نمایانگر شان و جایگاه حقیقی کارکنان خدوم مجموعه انتظامی است که از زمینه‌های سوء استفاده افراد سودجو و فرصت طلب نیز پیشگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.