سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بومی سازی دستگاه انعقاد عروق بزرگ در عمل‌های جراحی

مدیر تحقیقات یک شرکت دانش بنیان از بومی سازی دستگاه انعقاد عروق بزرگ خون در حین عمل‌های جراحی توسط محققان کشور خبر داد.

سید خلیل حسین زاده مدیر واحد طراحی و تحقیقات یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،اظهار کرد: دستگاه جراحی الکتریکی یکی از ضروری‌ترین تجهیزات اتاق عمل جراحی در بیمارستان‌ها است.

او افزود: به طور کلی دستگاه جراحی الکتریکی مانند یک چاقو عمل می‌کند با این تفاوت که با استفاده از اثرات جریان‌های الکتریکی فرکانس بالا، علاوه بر برش بافت‌های بدن همزمان انعقاد بافت هم صورت می‌گیرد. در نتیجه به هنگام جراحی خون ریزی کم تری را خواهیم داشت.

حسین زاده گفت: تکنولوژی دستگاه جراحی الکتریکی هرچند به سال‌های قبل برمی‌گردد، اما با پیشرفت تکنولوژی، قابلیت ها و توانایی‌های جدیدی به این دستگاه‌ها اضافه شده است.

مدیر واحد طراحی و تحقیقات  این شرکت دانش بنیان تصریح کرد: انعقاد عروق بزرگ یک تکنولوژی جدید در جراحی الکترونیکی است که برای اولین بار توسط آمریکایی‌ها ارائه شده در واقع این تکنولوژی منحصر به آمریکا بوده است، اما خوشبختانه شرکت ما توانسته  با همکاری متخصصان این سیستم را شبیه سازی کند و برای اولین بار در ایران این قابلیت را در دستگاه‌های جراحی الکتریکی خود ارائه دهد.

او افزود: سیستم‌های انعقاد عروق بزرگ با اعمال انرژی الکتریکی با مقدار بسیار دقیقی به بافت و عروق، دیواره عروق را ذوب می‌کنند. به عبارتی مانند یک چسب بیولوژیک عمل کرده و رگ‌ها را به صورت کامل به هم وصل می‌کند.

حسین زاده در خصوص حساسیت این تکنولوژی گفت: انرژی باید به مقدار بسیار دقیق و کنترل شده بر روی عروق اعمال شود، زیرا در صورتیکه بیشتر از حد انرژی اعمال شود عروق دچار سوختگی خواهند شد و بسته نمی‌شوند. همچنین اگر انرژی کمتری اعمال شود عروق به صورت کامل بسته نمی‌شوند و در طول عمل خونریزی می‌کنند.


بیشتربخوانید

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.