سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آوار برداری در سی سخت آغاز شد/ پرداخت ۱۸۵ میلیون تومان تسهیلات به زلزله زدگان

مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن گفت: کار آوار برداری واحدهای مسکونی خسارت دیده در منطقه سی سخت آغاز شد.

مجید جودی مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه زلزله‌ای که در ۲۹  بهمن ماه در استان کهگیلویه و بویراحمد منطقه سی سخت  رخ داد، خوشبختانه هیچ گونه تلفات جانی نداشت، گفت:  مرکز وقوع این زلزله سی سخت بوده و عمده خسارت‌های وارد شده هم به این منطقه بوده است.

او  ادامه داد: خوشبختانه ارزیابی واحدها تاکنون خوب پیش رفته و به اتمام رسیده و تمامی این اقدامات با کمک نیروهای  بنیاد مسکن که از استان‌های خوزستان و سایر مناطق برای امداد رسانی مراجعه کرده بودند به اتمام رسیده است.

جودی توضیح داد:  تمامی  ارزیابی‌ها به  هیئت دولت برای دریافت مصوبات لازم ارسال شده  و امیدواریم هرچه سریع‌تر پرداخت تسهیلات به بانک‌ها ابلاغ شود.

مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن توضیح داد:  ۱۲۰۰ واحد  مسکونی  در مناطق شهری و روستایی دچار خسارت ۱۰۰ درصدی  شده و ۳ هزار واحد  هم در مناطق شهری و روستایی دچار خسارت  تعمیراتی شده‌اند.

جودی با بیان اینکه عملیات بازسازی و آوار برداری  اولین واحد مسکونی در منطقه سی سخت از امروز آغاز شده است، گفت: امیدواریم با کمک مردم این منطقه در نیمه اول سال ۱۴۰۰ بتوانیم ساخت این واحدها را به اتمام برسانیم و کار بازسازی ۴۲۰۰ واحد خسارت دیده در این منطقه  با کمک دستگاه‌های مختلف انجام دهیم.

مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن  در رابطه با تسهیلات واحدهای مسکونی هم گفت:  برای واحدهای احداثی شهری ۱۸۵ میلیون تومان وام پرداخت می‌شود که ۱۳۰ میلیون تومان تسهیلات و ۵۵ میلیون تومان بلاعوض است و برای واحدهای احداثی روستایی هم ۱۶۵ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود که ۱۱۰ میلیون تومان وام و  ۵۵ میلیون تومان بلاعوض در بخش‌های مختلف و برای  واحدهای تمریناتی هم ۳۰ میلیون تومان تسهیلات و ۱۵ میلیون تومان بلاعوض پرداخت خواهد شد.

جودی بیان کرد:  با توجه به افزایش  قیمت مصالح ساختمانی و گرانی‌هایی که در این محدوده رخ داده میزان تسهیلات  ۵۰ میلیون تومان و تسهیلات  بلاعوض هم حدود ۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

او اظهار کرد:  در مورد اسکان موقت با توجه به آنکه این منطقه  سردسیر است،  اسکان موقت تا  یکی دو روز آینده به اتمام می‌رسد و با توجه به اینکه ۸۰ درصد از شهر سالم  و ۲۰ درصد آن دچار خسارت شده بنابراین سعی کرده‌ایم برای اسکان موقت ۲۰ میلیون تومان تسهیلات برای اجاره بها واحد مسکونی  پرداخت شود.

مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن توضیح داد: خوشبختانه عملیات امداد و نجات رو به اتمام است و عمده چادرها  برای اسکان موقت به متقاضیان اهدا شده است، بنابراین با توجه به آنکه ۸۰ درصد شهر سالم است؛ بنابراین مردم این مناطق در خانه‌های همسایگان برای اسکان موقت ساکن می‌شوند.

او اظهار کرد:  با تامین مصالح ساختمانی و سیمان رایگان توسط بنیاد مستضعفان سعی می‌کنیم سرعت اجرای واحدها را افزایش دهیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۳۷ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
سلام اگه مثل چادر دادنشان باشه که بیشتر زلزله زدگان گیرشان نیامد و.......
مدیریت نیست زلزله هم پارتی می خواد خیابان سلامت سی سخت
علی محرابی لیشتر
۱۵:۵۶ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
ان شاالله که خدا به مردم سی سخت صبر بده و هر چه زودتر به زندگی عادی برگردند.
انتظار حقیر این بوده و هست که باشگاه خبرنگاران جوان و مسئولین دلسوزی که کامنت بنده رو میبینند صدای مردم دهستان لیشتر رو به آقای رئیسی و مجموعه قوه قضائیه برسونند و بگن علی محرابی چند ساله پیگیر طرح آبرسانی به دشت لیشتره که حدود ۱۸ ساله نیمه کاره رها شده و مسئولین دولتهای مختلف هر ساله با سهل انگاری و وعده های امید بخش قلب مردم لیشتر رو به درد میارند. آیا کسی نیست از دستاوردهای انقلاب و خون شهدا پاسداری کنه و چهره انقلاب و نیروهای انقلابی رو بین مردم بیش از این خراب نکنه. به داد لیشتر برسید .
ناشناس
۱۵:۵۳ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
کمتر جک بگید هرچه خسارت های سال های قبل رو جبران کردید اینا رو هم جبران میکنید