سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تولید ماسک‌های زیبایی نانو الیاف با قدرت جذب ۱۰۰ درصدی

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از ساخت ماسک‌های زیبایی نانو الیاف با قدرت جذب ۱۰۰ درصدی خبر داد.

نادر نادری مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: کار ما در زمینه ساخت انواع دستگاه‌های نانو الیاف است که دستگاه‌های الکتروریس در انواع مختلف را از دستگاه‌های آزمایشگاهی تا دستگاه‌های صنعتی و نیمه صنعتی را تولید می‌کنیم.  

او ادامه داد: روی ساخت فیلتر‌های نانویی هم کار می‌کنیم به عنوان مثال فیلتر ماسک تنفسی، فیلتر‌های هوای خودرویی، فیلتر موتور ماشین و یا فیلتر‌های مختلف را تولید کرده ایم. در فیلتر معمولی وقتی لایه نانو روی آن قرار می‌دهیم باعث می‌شود که جلوی ورود لایه‌های ریزتر را هم بگیریم.  

نادری ادامه داد: در فیتلر‌های نانویی اینکه چقدر در مقابل عبور هوا مقاومت کند که به آن شاخص کارایی فیلتر می‌گویند که برای ذرات مختلف استفاده می‌شود، زیرا ذرات یک میکرون تا سه دهم میکرون را داریم که می‌توان با فیلتر‌های نانو جلوی ورود آن‌ها را گرفت.  

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: شاخص دوم مقاومت در برابر تنفس پذیری است. به عنوان مثال یک کیسه فریزر مقاوم‌ترین وسیله برای جلوگیری از عبور ذرات است، ولی نمی‌توان در داخل این کیسه تنفس کرد. به همین دلیل به فکر تولید دستگاه‌هایی افتادیم که با فیلتر‌های نانو  بدون اینکه با کاهش افت فشار  و تنفس پذیری مواجه شویم باعث افزایش کارایی شده ایم.  

او افزود: از این فیلتر‌های نانویی در نیروگاه‌های سیکل ترکیبی استفاده کرده ایم. در زمینه صادرات به کشور‌های چین، کره جنوبی و مالزی نیز صادرات خوبی داشته ایم. به عنوان مثال قیمت دستگاه‌های ارسالی ما به کره جنوبی ۳۵۰ هزار دلار، قرارداد با چینی‌ها ۱ میلیون دلار و قرارداد‌های کوچکتر هم با مالزی داشته ایم.

نادری توضیح داد: در شرکتمان تمام افرادی که مشغول به کار هستند دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری هستند و با یک کار تیمی موفق به تولید این دستگاه‌ها شده ایم.  

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان توضیح داد: ثبت اختراع این دستگاه در آمریکا توسط ما انجام شده است. فناوری الکتروریس یک فناوری جدید نیست بلکه فناوری‌های جدید را به آن اضافه می‌کرده ایم و با روش‌های جدید توانسته ایم کارایی را بالا ببریم.

او گفت: ماسک‌های زیبایی نانو الیاف نیز تولید کرده ایم که سریعا ماده موثره آن به صورت ۱۰۰ درصدی جذب پوست می‌شود.  

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: از این نانو الیاف برای تولید روبالشی هم استفاده کرده ایم. همیشه بالش‌ها بعد از مدتی استفاده دارای باکتری می‌شوند که به راحتی به بدن فرد منتقل می‌شود در حالی که با استفاده از نانو الیاف جلوی انتقال این باکتری‌ها به بدن فرد گرفته می‌شود. امیدواریم به زودی یک سبد کامل از محصولات نانو الیاف داشته باشیم که بتواند موثر واقع شود.  


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۴۸ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
بی نهایت درود