سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

سوء استفاده از احساسات مردم به بهانه کمک به زلزله زدگان

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا گفت: هم‌وطنان کمک‌های مردمی خود به زلزله‌زدگان را از طریق مراجع معتبر انجام دهند.

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به وقوع زلزله در سی سخت از توابع استان کهگیلویه و بویر احمد هم‌وطنان گرامی کمک‌های مردمی خود به زلزله‌زدگان را از طریق مراجع معتبر انجام دهند.

وی افزود: همواره مجرمان سایبری به دنبال سوءاستفاده از اعتماد هم‌وطنان بوده و سعی دارند با برانگیختن احساسات آنان، اهداف مجرمانه خود را عملی کنند.

سرهنگ رجبی تصریح کرد: برخی از مجرمان سایبری با انتشار اخبار گسترده و همچنین تصاویر دل‌خراش از این حادثه به دنبال احساساتی کردن هم‌وطنان بوده و در گام بعد از آنان درخواست واریز وجه و کمک‌های مردمی به شماره‌حساب‌های اعلامی می‌کنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا بیان کرد: اکثر پیام‌های منتشرشده در کانال‌ها و گروه‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی جعلی بوده و تنها به دنبال سوءاستفاده از هم‌وطنان هستند.

وی افزود: هم‌وطنان فریب تبلیغات کانال‌ها و گروه‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی را که ادعای جمع‌آوری کمک برای زلزله‌زدگان را دارند نخورده و کمک‌های مادی خود را حتماً از طریق مراکز معتبر که دارای مجوز هستند، انجام دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: زلزله ، سی سخت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.