سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت ۷۰۰ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی نمین

فرماندار شهرستان نمین گفت: ۷۰۰ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی این شهرستان فعال هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عاطف ناصری، فرماندار شهرستان نمین گفت: در سالهای اخیر بسیاری از طرحهای راکد نمین با پرداخت تسهیلات کم بهره جهت جهش تولید و رونق اشتغالزایی فعال شده و تلاش بر این است با جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی تولید و اشتغال در این شهرستان رونق بیشتری بگیرد.

او با بیان اینکه شهرستان نمین  ۲۵ درصد صنایع استان اردبیل را در خود جای داده است اظهارکرد: این شهرستان به قطب صنعتی به ویژه صنایع با ارزش افزوده و صادرات‌محور تبدیل شده است و امید است با راه اندازی واحدهای صنعتی جدید سهم شهرستان در صنایع افزایش یابد.

فرماندار نمین با اشاره به طرح‌های سرمایه گذاری و اشتغال زا در نمین گفت: گروه صنعتی اسپیناس، کارخانه فرآوری فولاد پاسارگاد، کارخانه تولید کاغذ از سنگ گروه شایسته‌سازان، کارخانه آهک هیدراته با قابلیت صادرات، کارخانه بسته‌بندی و فرآوری عسل با توجه به جایگاه استان در تولید این محصول، کارخانه تولید پروفیل آلتین مغان، ساروج‌سازان سبلان و کارخانه تولید قطعات بتنی و فوم  از جمله طرح‌هایی هستند که در حوزه‌های سرمایه‌گذاری و اشتغال اثر خوبی در سطح شهرستان خواهد داشت.

ناصری با بیان اینکه  ایجاد منطقه ویژه اقتصادی نمین  به نفع کل استان اردبیل است و بیش از ۷۰ درصد مردم استان از آن منتفع خواهند شد افزود:تمام امکانات زیرساختی منطقه ویژه اقتصادی نمین بر اساس ماده ۲۳ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه مهیا شده و باید اقدام های لازم برای ایجاد منطقه انجام شود.

او بیان کرد: نزدیک بودن به فرودگاه اردبیل ، قرار گرفتن در مسیر بزرگراه ، نزدیکی به مرکز استان ، قرار گرفتن در جوار گمرک و دسترسی نزدیک به سایر استان های شمالی و همچنین داشتن امکانات خدماتی از جمله زیرساخت های لازم در این منطقه است.

فرماندار نمین با بیان اینکه سالانه حدود نیمی از گلیم تولیدی استان در شهرستان نمین و به ویژه در شهر عنبران و روستاهای اطراف آن بافته می شود افزود: تولید گلیم در این شهرستان نمین سالانه به ۲۵۰ هزار متر مربع می رسد و گلیم عنبران نمین جزو برندهای خاص شناخته شده در کشور است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.