سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جان باختن بیش از هزار بیمار کرونایی در گیلان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از جان باختن هزار و ۷۵۰ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان سالاری،  رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه استان گیلان جزء استان‌های نخست درگیر با ویروس کووید ۱۹ در کشور بود ،گفت: در ماه‌های ابتدایی شیوع این بیماری به علت نداشتن شناخت کافی از این ویروس و نبود زیرساخت‌ها و آموزش‌های لازم شمار مرگ و میر در استان بالا بود و در یک سالگی کرونا هزار و ۷۵۰ بیماری که تست کرونایشان مثبت بود جان خود را از دست داده اند.

او  با اشاره به کنترل این بیماری در گیلان و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، افزود: هم اکنون به طور میانگین ماهانه ۵۰ تا ۷۰ بیمار کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان بر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان  گفت: در حال حاضر رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله پرهیز از دورهمی ، استفاده از ماسک یکی از راه های مهم مقابله با  ویروس  کرونا است.

سالاری  همچنین با اشاره به فوت یک بانوی ۷۱ ساله منجیلی بر اثر ابتلا به ویروس جهش یافته کرونا ، افزود: این بانو از داماد خود که از استان البرز به منجیل آمده بود به کرونای انگلیسی مبتلا شد و برای درمان به بیمارستانی در استان البرز رفته بود که آنجا جان خود را از دست داد.

او تصریح کرد: همه ۱۲ عضو خانواده این مادر منجیلی که مشکوک به کرونای انگلیسی هستند قرنطینه شده اند تا جواب آزمایش کرونای جهش یافته آن‌ها اعلام شود.

 

انتهای پیام/م.ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.