سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون فرماندارفریدونشهر:

ماشین‌آلات راهداری فریدونشهر نیازمند نوسازی است

معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری فریدونشهر گفت: برای نوسازی بیشتر ماشین‌آلات راهداری شهرستان فریدونشهر با بیش از ۲۵ سال کارکرد باید تدابیر ویژه ای اتخاذ کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ابراهیم اصلانی معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری فریدونشهر با اشاره به فعالیت بیش از ۶ ماه نیرو‌های راهداری شهرستان سردسیر و کوهستانی فریدونشهر افزود: فرسودگی تجهیزات و ماشین آلات راهداری این شهرستان خدمات رسانی را با مشکل مواجه کرده است.

او تعداد ماشین آلات سبک و سنگین و نیمه سنگین راهداری فعال در محور‌های این شهرستان را ۲۶ دستگاه خودرو اعلام و اضافه کرد: نیرو‌های راهداری هر سال از ماه آبان تا اواخر فروردین در محور‌های ارتباطی منطقه به فعالیت مشغول هستند.

او کمبود‌های نیروی انسانی و تجهیزات راهداری را از دیگر چالش‌های این بخش شهرستان برشمرد و گفت: برفروبی محور‌های ارتباطی این شهرستان کوهستانی

با کمبود‌های یادشده با مشقت انجام می‌شود که باید برای رفع آن تدابیر اصولی اندیشید.

معاون فرماندار فریدونشهر ادامه داد: افزایش نیرو‌های راهداری به سلامت آنان و توان بیشتر برای خدمات رسانی به مردم منطقه کمک می‌کند.

اصلانی یادآور شد: نیرو‌ها و ماشین آلات شرکت تعاونی دهیاری‌های فریدونشهر با اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همکاری دارد، اما این شرکت کمک مالی دولتی برخوردار نیست و این موضوع مانع توسعه ناوگان برای خدمات رسانی بیشتر می‌شود.

او بیان کرد: شرایط خاص این شهرستان به دلیل موقعیت کوهستانی، محرومیت‌ها، بارش بالای برف و طولانی بودن فصل سرما می‌طلبد تا به حوزه راهداری این منطقه توجه بیشتر بشود.

به اعتقاد اصلانی دولت تدبیر و امید با وجود محدودیت منابع مالی برای رفع بسیاری از مشکلات شهرستان به ویژه حوزه راه خدمات مطلوبی ارایه کرده است که این راهبرد باید ادامه یابد.

فریدونشهر به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص و در بالاترین سطح از اصفهان، در دامنه‌های شرقی رشته کوه زاگرس با متوسط ارتفاع ۳۲۰۰ متر قرار دارد. این شهرستان با بیش از ۳۵ هزار نفر جمعیت در ۱۸۰ کیلومتری غرب استان اصفهان قرار دارد.

از مجموع ۴۷۰ کیلومتر راه آسفالته این شهرستان به مسوولان امر نیمی از آن به اصلاح و بهسازی نیاز دارد، ۵۰۰ کیلومتر بی راهه در فریدونشهر وجود دارد که سالانه برای تردد ۲۰ هزار نفر عشایر باید بازگشایی و خدمات‌رسانی شود.

در هفت سال گذشته ۲۲۲ میلیارد ریال در حوزه راهداری با اجرای نهضت آسفالت برای احداث جاده و راهدارخانه، اصلاح و ترمیم جاده‌ها در این شهرستان هزینه شد که به تاکید مسوولان امر همچنان این منطقه به توجه بیشتر نیاز دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.