سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعمیر و نصب بازوی بارگیری اسکله شرقی پایانه خارگ

بازوی بارگیری شماره یک پهلوگاه ۹ اسکله شرقی پایانه نفتی خارگ پس از انجام تعمیرات اساسی با موفقیت نصب شد.


به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، جانشین رئیس پایانه نفتی خارگ گفت: بازوی بارگیری شماره یک پهلوگاه ۹ به‌منظور انجام تعمیرات اساسی و اصلاح سیستم حرکتی بخش برون تنه (Outboard) آن، پس از پیاده‌سازی به کارگاه خشکی انتقال یافت و اقدام‌ها برای دمونتاژ کامل و جداسازی قطعات انجام شد.

عباس غریبی افزود: همه قطعات و اجزای بازوی بارگیری تمیزکاری شدند و پس از ارزیابی‌های لازم، قطعات مونتاژ شد. بر این اساس همه نشت‌بندها، ساچمه‌ها، شیلنگ‌های هیدرولیک، هیدروکوپلر‌ها و تیوب استیل‌ها تعمیر یا تعویض شدند و متخصصان در اقدامی ابتکاری سیستم حرکتی بخش برون تنه را بهینه‌سازی و سامانه چرخ و زنجیر این بخش را حذف کردند.


بیشتر بخوانید


جانشین رئیس پایانه نفتی خارگ، افزایش کارآیی سامانه هیدرولیک و کاهش هزینه‌های تعمیراتی را از مزیت‌های مهم اصلاح انجام‌شده دانست و ادامه داد: پس از انجام مونتاژ و به‌منظور حصول اطمینان از نبود نشتی در محل اتصالات چرخشی، بازوی بارگیری هیدورتست شد و در ادامه به محل پهلوگاه انتقال یافت و نصب شد.

غریبی عنوان کرد: اجرای این طرح با صرف ۳۱۵ نفر روز و با صرفه‌جویی حدود یک میلیارد تومان به‌دست کارکنان تعمیرات مکانیک پایانه نفتی خارک انجام شد و همه قطعات یدکی مصرفی برای انجام تعمیرات اساسی بازو‌های بارگیری از طریق منابع داخلی تأمین شد.

پایانه نفتی خارگ بیش از ۹۰ درصد نفت کشور را صادر می‌کند.

این پایانه در جزیره خارگ در ۵۷ کیلومتری شمال غربی بوشهر قرار دارد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.