سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ایلام:

سنجش و ارزشیابی جزء تفکیک ناپذیر فرآیند یادگیری است

رشیدی با بیان اینکه سنجش و ارزشیابی جزء تفکیک ناپذیر فرآیند یاددهی ـ یادگیری است، گفت: هدف نهایی سنجش و ارزشیابی، توانمندکردن دانش آموزان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ در مراسمی با حضور رشیدی مدیر آموزش و پرورش شهرستان ایلام، غضنفری رئیس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزش استان و عزیزی معاون آموزش ابتدایی از برگزیدگان جشنواره تجربیات برتر در حوزه سنجش قدردانی به عمل آمد.

حجت رشیدی مدیر آموزش و پرورش شهرستان ایلام در این مراسم سنجش و ارزشیابی را جزء تفکیک ناپذیر فرآیند یاددهی ـ یادگیری دانست و گفت: هدف نهایی سنجش و ارزشیابی، توانمندکردن یادگیرندگان و دانش آموزان است.

او بیان کرد: در شرایط کنونی از معلمان انتظار می‌رود که بر اساس تفاوت‌های فردی دانش آموزان در موقعیت‌های مختلف تربیتی، برای شناسایی مسائل و مشکلات و راه حل‌ها به تفکر، مطالعه و تحقیق بپردازند و برگزاری این گونه جشنواره‌ها می‌تواند شرایط مناسبی برای ترغیب معلمان به مطالعه و تحقیق فراهم آورد.

علی غضنفری رئیس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزش استان ایلام نیز در این مراسم با اشاره و تأکید بر هدف این جشنواره که به منظور شناسایی الگو‌های موفق ارزشیابی اجرا شد، به ارائه گزارشی از روند اجرای این جشنواره در استان پرداخت و مطرح کرد: از بین ۱۰ برگزیده، ۵ طرح از مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ایلام بوده است.

او بیان کرد: دانش آموزان از ابتدایی تا دبیرستان مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌گیرند و این اطلاعات جمع آوری می‌شود و این بانک اطلاعاتی به آموزش و پرورش ، اولیا و دانش آموزان جهت می‌دهد که در کدام سمت و سو حرکت کنند و نتایج عملکرد ماهانه و سالانه خود را بررسی کنند.

در پایان مراسم از برگزیدگان این جشنواره با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.