سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهدای ۸۰۹ واحد پلاسما در خراسان جنوبی

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی گفت: ۸۰۹ واحد پلاسما از ابتدای سال تا انتهای بهمن ماه در استان اهدا شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، میری مقدم مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه ۲۴ هزار و ۲۵۴ نفر به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کرده‌اند که این آمار در مدت مشابه سال ۹۸ تعداد ۲۶ هزار و ۱۴ نفر بوده است.

او افزود: در مدت زمان ذکر شده مراجعه برای اهدای خون  ۲۳ هزار و ۴۲ نفر و در همین مدت در سال ۹۸ تعداد ۲۵ هزار و ۷۹۶ نفر بوده است.

میری مقدم ادامه داد: از ابتدای سال تا انتهای بهمن ماه ۱۸ هزار و ۶۳۵ واحد خون اهداء شده است که این آمار در مدت زمان مشابه در سال گذشته ۱۸ هزار و ۸۴۹ واحد بوده است که در این زمینه کاهش ۱.۱ درصدی داشته‌ایم.


بیشتر بخوانید


مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ۱۷ هزار و ۱۳۶ نفر از اهداء کنندگان خون آقایان بوده‌اند، گفت: هزار و ۴۹۹ نفر از اهداء کنندگان خود نیز از خانم‌ها بوده‌اند.

او با بیان اینکه تعداد اهداءکنندگان خون از بین بانوان در مدت مشابه در سال ۹۸ بنا بر آمار هزار و ۱۵۶ نفر بوده است، بیان‌کرد: تعداد اهداء کنندگان خون از بین بانوان  ۲۹.۶ درصد افزایش داشته است.

میری مقدم گفت: از ابتدای سال تا انتهای بهمن ماه ۲۸۶ واحد پلاکت و ۸۰۹ واحد پلاسما اهداء شده است که این آمار در مدت مشابه در سال ۹۸ نیز ۲۰۶ واحد پلاکت بوده است.

انتهای پیام/ ر ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.