سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظارت ۷۲نفر بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در محیط‌ های کاری لرستان

مدیرگروه بهداشت حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: کارشناسان بهداشت حرفه‌ای متشکل از ۷۲ نفر رعایت شیوه نامه‌‌های بهداشتی درکارخانجات و مراکز کاری استان را نظارت می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان،ناهید شفیعیان،مدیرگروه بهداشت حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی لرستان  بیان کرد:بر اساس بررسی‌های انجام شده محیط‌های کاری کانون انتشار ویروس کووید ۱۹ هستند و با توجه به اینکه ۶۳درصد شاغلین کشور مردان هستند، رعایت شیوه نامه‌‌های بهداشتی در محیط کار به ویژه برای مردان یک ضرورت است.

او اظهار کرد:مشاغل کم مهارتی مانند حمل و نقل، تهیه مواد غذایی، انبارداری، ساخت و ساز و کار در کارخانه در بین مردان بیش‌تر دیده می‌شود و متأسفانه با مرگ و میر بیشتر نیز همراه هستند.

شفیعیان گفت: با توجه به اینکه مردان قشر مهم تأمین کننده مایحتاج خانوار‌ها هستند باید بر حفظ سلامتی این گروه در محیط‌های کاری نظارت ویژه داشت.

مدیر گروه بهداشت حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه در این راستا بیش از ۱۷۰ شیوه نامه‌ بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در محیط کار از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین و ابلاغ شده است، اظهار داشت: رعایت فاصله‌ی مجاز بین پرسنل و کارگران، به کارگیری وسایل حفاظتی، گندزدایی اصولی محیط‌های کاری، کنترل‌های فنی و مهندسی در جهت کاهش ارتباطات انسانی، مدیریت استاندارد شیفت‌های کاری و توجه ویژه به تهویه کافی هوا در فضا‌های سربسته و اماکن پرازدحام مهم‌ترین این شیوه نامه ها هستند.

او بیان کرد: به منظور کنترل رعایت شیوه نامه‌های ابلاغی در محیط‌های کاری به ویژه فضای کارخانجات گشت‌های نظارتی متشکل از کارشناسان بهداشت حرفه‌ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، کارشناسان اداره کار و رفاه اجتماعی، اداره کل صمت و همچنین سازمان تأمین اجتماعی به صورت منظم انجام می‌شود.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.