سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

مقابله با ویروس جهش یافته کرونا نیازمند برنامه ریزی جامع‌تر است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با توجه به ویژگی‌های ویروس جهش یافته کرونا، مقابله با ویروس جهش یافته کرونا نیازمند برنامه ریزی جامع‌تر و همتی مضاعف است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مواجهه با ویروس جهش یافته کرونا کار کادر بهداشت و درمان را سخت‌تر و شدت نگرانی‌ها را افزایش داده است.

او افزود: در چنین شرایطی باید ضمن بیمار یابی فعال تر، افزایش تست ها، تسریع شناسایی بیماران، رعایت اصول قرنطینگی خانگی و رصد و رهگیری قرنطینگی و تشدید کنترل ها، رعایت دستورالعمل های بهداشتی با حساسیت و دقت بیشتر انجام شود.


بیشتر بخوانید


جزایری با بیان اینکه، تنها راه کنترل شیوع بیماری کرونا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است اضافه کرد: با توجه به شدت گرفتن بیماری در استان‌های همجوار باید ورود و خروج‌ها از مناطق با وضعیت قرمز و نارنجی بشدت محدود و مبادی ورودی استان کنترل شود.

او، با اشاره به تشدید نظارت‌های کارشناسان و ناظران بهداشت محیط اظهار داشت: نظارت اولیه به عهده خود مردم است و مردم بعنوان بهترین ناظران می‌توانند از طریق سامانه سلامت بازرسین بهداشت محیط را یاری کنند.

جزایری، در خصوص روند واکسیناسیون کرونا نیز افزود: از ۲۱ بهمن ماه همزمان با سراسر کشور، تزریق واکسن در استان برای کادر درمان شاغل در‌ای سی یو آغاز شد.

او گفت: واکسن در روز‌های ۲۱، ۲۳ و ۲۶ در بین ۶ بیمارستان استان توزیع و به ۱۰۳ نفر از کادر درمان این مراکز تزریق شد که خوشبختانه با استقبال خوب کادر درمانی رو به رو شد و تاکنون هیچ عارضه خاص و غیر معمولی گزارش نشده است.

جزایری با بیان اینکه واکسیناسیون طی چهار فاز انجام می‌شود افزود: در فاز اول کادر درمانی واکسن را دریافت می‌کنند و سایر گروه‌ها به تدریج و بر اساس برنامه زمانی تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

او ادامه داد: واکسیناسیون عمومی با تولید واکسن داخلی بصورت گسترده انجام و پیش بینی می‌شود روزانه واکسن برای دو هزار و ۵۰۰ نفر تزریق شود.

جزایری در پایان گفت: علی رغم ایمنی ۹۱.۶ درصدی واکسن، دریافت کنندگان باید تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و رعایت بهداشت تنفسی و دست‌ها را رعایت کنند.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.