سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر ارتباطات:

تکنولوژی ۵G زیرساخت تحول اقتصاد دیجیتال است

حسین فلاح جوشقانی گفت: ۵G تنها یک تکنولوژی نیست بلکه یک زیست بوم و اکوسیستم است که تحول مهمی در همه عرصه‌ها ایجاد خواهد کرد و در واقع یک توسعه متوازن است که باید در همه عرصه‌ها مانند شهر هوشمند و اقتصاد دیجیتال اتفاق بیفتد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در آیین افتتاح پنجمین سایت ۵ G ایران و ایرانسل در شیراز افزود: اگرچه در یکسال گذشته همه کشور با بیماری فراگیر کرونا درگیر شده، اما با همه معایبی که این بیماری ایجاد کرده، حوزه ارتباطات را بسیار خوب جلوه داد.

او افزود: امروز بسیاری از امور شهرها، کنترل و مدیریت شهرها، آموزش، درمان، بهداشت و ... بر بستر تکنولوژی ارتباطات و این تکنولوژی پیش می‌رود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خاطرنشان کرد: در یکسال گذشته استفاده از شبکه‌های ارتباطی به ویژه در زمینه تلفن همراه بیش از ۲.۵ برابر ظرفیت افزایش یافته است.

فلاح با بیان اینکه ۵ G تنها یک سایت نیست که آغاز یک تحول جدید و یک راه نو در کشور است، عنوان کرد: شیراز در این عرصه‌ها همیشه پیشتاز بوده و در بسیاری از حوزه‌ها پیشقدم بوده و حرف برای گفتن داشته و مسوولان استان فارس هم با هوشمندی و درایتی که داشتند از ظرفیت ۵ G استفاده کردند.

او اضافه کرد: به جز تهران، این سایت نخستین سایتی است که در شیراز راه‌اندازی شده، همه امکانات سایت در شیراز روی خود سایت نصب شده و یک سایت جدید از نظر تکنولوژی است.

معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از مسئول ارشد فارس و مدیریت شهری شیراز خواست تا در کنار کمک به توسعه ارتباطات همراه، از ظرفیت همه کسانی که در این حوزه کار می‌کنند، استفاده کنند تا این بازیگران هم در عرصه ارتباطات نوین به کار گرفته شوند

فلاح ابراز امیدواری کرد که همگرایی نسل ارتباطات ثابت و همراه در شیراز رخ دهد و در یکی دو سال آینده شاهد یک ظرفیت متوازن در همه زیرساخت‌های ارتباطی در این کلانشهر باشیم، چرا که این مهم موجب ارتقای عرصه‌های مدیریتی و اقتصادی خواهد شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.