سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان :

فعالیت بیش از هزار و ۸۰۰ مددجوی زنجانی در قالیبافی

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: در حال حاضر هزار و ۸۹۵ مددجوی تحت حمایت این نهاد در رشته قالیبافی مشغول به کار هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، صفری مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: راهبرد کمیته امداد در حوزه اشتغالزایی برای مددجویان تحت حمایت بهبود فضای کسب و کار، توسعه همکاری فعالان بخش کسب و کار و توسعه زنجیره ارزش بخش‌های ویژه با تکیه بر ۲ الگوی راهبردی شغلی و هدایت شغلی است.


او با اشاره به اینکه خروجی فعالیت‌های اشتغالزایی کمیته امداد و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب و زودبازده برای مددجویان تحت حمایت درآمدزایی برای جامعه هدف، توانمندسازی و استقلال اقتصادی آن ها است، افزود: با همین نگاه توجه به توسعه مشاغل زود بازده در قالب کسب و کار‌های کوچک و خانگی از جمله فرشبافی از اقدامات این نهاد در حوزه اشتغالزایی برای مددجویان تحت حمایت است.


صفری با اشاره به اینکه در حال حاضر هزار و ۸۹۵ خانواده تحت حمایت با سرمایه گذاری و نظارت کمیته امداد استان زنجان از طریق ایجاد و راه اندازی کارگاه‌های کوچک خانگی در رشته فرشبافی فعالیت دارند، ادامه داد: بیش از هزار و ۷۰۰ تخته فرش و تابلو فرش از طریق مجریان طرح‌های اشتغال فرشبافی تحت حمایت این نهاد در ۱۰ ماهه  امسال تولید شده است.


او ادامه داد: از محل فروش تولیدات طرح‌های اشتغال فرشبافی در قالب فرش و تابلو فرش بیش از یک میلیارد و ۴۳۸ میلیون تومان برای خانواده‌های عزیز تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان درآمدزایی شده است.


صفری با اشاره به اینکه پشتیبانی و نظارت فنی از طرح‌های اشتغال فرشبافی با هدف ارائه مشاوره‌های شغلی مناسب و کمک به پایدار سازی طرح‌های اشتغال فرشبافی از اقدامات دیگر این نهاد در حوزه اشتغال است، گفت: بر اساس آمار‌های موجود ۲ هزار و ۱۰۰ مورد بازدید فنی از طرح‌های اشتغال فرشبافی مددجویان عزیز تحت حمایت به عمل آمده و مشاوره‌ها و راهکار‌های لازم در خصوص افزایش بهره وری این طرح‌ها از طریق کارشناسان فنی اشتغال این نهاد و راهبران شغلی به مجریان طرح‌های اشتغال ارائه شده است.


انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.