سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغوش باز مردم برای ویروس کرونا/ کرونای انگلیسی در کمین جوانان

قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: عادی‌انگاری‌های مردم در زمینه کرونا بسیار نگران‌کننده شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیدمحمدکاظم فرهمند قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: عادی‌انگاری‌های مردم در زمینه ویروس کرونا و ازدحام در اماکن عمومی و مراکز خرید بسیار نگران‌کننده شده است.

او افزود: با توجه به ورود ویروس کرونای انگلیسی در کشور باید بیش از پیش مراقبت لازم را داشته باشیم تا با کوچکترین غفلت برای خودمان و دیگران مشکل ایجاد نکنیم.

 قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: هنوز در سطح استان مورد مثبتی از کرونای انگلیسی نداشته‌ایم، اما به آن معنا نیست که در امان هستیم، با کوچکترین غفلت گرفتار می‌شویم؛ ویروس انگلیسی بیماری‌زایی و سرایت‌پذیری بیشتری دارد و امکان ابتلا و مرگ به آن بیشتر از نوع چینی است و به‌طور کلی احتمال اینکه افراد دارای سیستم بدنی قوی و جوان را درگیر کند وجود دارد.

فرهمند بیان کرد: نمایندگان گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در فرودگاه، راه‌آهن و پایانه مسافربری حضور دارند و موارد مثبت و مشکوک را در قرنطینه نگه می‌دارند و تا زمان رفع کامل علائم به هیچ وجه اجازه تردد به آنان داده نمی‌شود.
 

بیشتر بخوانید


او از افزایش چندبرابری سرعت انتقال ویروس کرونای انگلیسی نسبت به ویروس کرونای چینی خبر داد و تصریح کرد: به گفته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ویروس جهش یافته کرونا در کشور چرخیده است و این زنگ خطر جدی در مدیریت کرونا بوده که به‌صدا درآمده است و اگر غفلت کنیم و بی‌تفاوت باشیم روز‌های سختی در اسفند ماه امسال در انتظارمان است، اما اگر هرچه بیشتر نسبت به رعایت  مثلث سلامت توجه داشته باشیم به همان نسبت از آسیب به‌دور هستیم.

قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: مردم هشدار‌ها را جدی بگیرند، تجربه نشان داده که هرگاه لغزش داشته‌ایم وضعیت بحرانی ۱۰ تا ۱۵ روز بعد دیده شده و اگر رعایت نکنیم روز‌های سخت‌تر در انتظارمان خواهد بود.

انتهای پیام//ف.ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.