سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرکز پذیره‌نویسی اهداکنندگان سلول‌های بنیادی خونساز در اهواز افتتاح شد

رئیس بیمارستان شفا اهواز گفت: مرکز پذیره‌نویسی اهداکنندگان سلول‌های بنیادی خونساز در مرکز آموزشی درمانی شفا افتتاح شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، آرش القاسی رئیس بیمارستان شفا اهواز گفت: مرکز پذیره‌نویسی اهداکنندگان سلول‌های بنیادی خونساز در مرکز آموزشی درمانی شفا با هدف کمک به بیماران برای یافتن اهداکننده مناسب از میان افراد غیر خویشاوند افتتاح شد.

او بیان داشت: گروه زیادی از بیماران به دلیل ابتلا به بیماری‌های سرطان، نقایص ژنتیکی، ارثی و نقص ایمنی نیاز به پیوند مغز استخوان دارند که بهترین دهنده پیوند خواهر، برادر و خویشاوندان نزدیک است.

القاسی  با بیان اینکه برای انجام پیوند باید سیستم آنتی‌ژن سازگاری بافتی (HLA) در فرد دهنده و گیرنده یکسان باشد، افزود: به منظور تأمین اطلاعات ژنتیکی و با توجه به وضعیت ژنتیکی خوزستان کار ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون‌ساز افراد دهنده داوطلب که تمایل به اهدای سلول‌های بنیادی خود دارند، انجام شود.

رئیس بیمارستان شفا اهواز تصریح کرد: افراد داوطلب پس از معاینه و مشاوره پزشکی و در صورت داشتن شرایط لازم به عنوان اهداکننده سلول‌های بنیادی خون‌ساز ثبت‌نام می‌شوند و انگیزه بالای اهداکننده برای کمک به بیماران در تمام مراحل اهدای انی سلول‌ها، سلامت اهداکننده از نظر بیماری‌های خونی، قلبی، کلیوی، سلامت اهداکننده از نظر بیماری‌های عفونی از جمله هپاتیت و ایدز از جمله دیگر شرایط برای عضویت در این مرکز است.

این مقام مسئول گفت: این مرکز با پذیرش داوطلبان اهداکننده و انجام آزمایش رایگان HLA و ثبت این اطلاعات در شبکه ملی جست‌وجوی HLA شرایط مناسبی را برای یافتن دهنده سازگار برای بیماران نیازمند پیوند فراهم می‌کند و با اتصال به شبکه ملی HLA به طور مداوم برای بیماران نیازمند پیوند ساکن خوزستان جست‌وجوی دهنده را در سطح کشوری انجام می‌دهد.

او گفت: از علاقه‌مندان به اهدا سلول بنیادی که با انجام آزمایش ساده خون می‌توانند باعث نجات جان بیماران شوند، دعوت به ثبت‌نام در این مرکز می‌شود و دفتر شبکه ملی اهداکنندگان سلول بنیادی خون‌ساز ایران (واحد اهواز) آزمایشگاه جامع پیوند در بیمارستان شفا اهواز است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.