سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت سومین واکسن کرونا از سوی روسیه

مسکو در راستای تلاش برای مهار کرونا، سومین واکسن کرونای خود را به ثبت رساند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه امروز شنبه اعلام کرد روسیه سومین واکسن کرونا خود را به ثبت رسانده است.

روسیه نخستین کشوری بود که مجوز ساخت واکسن کووید-۱۹ را صادر کرد و به منظور گرامیداشت یاد ماهواره معروف شوروی سابق، نام آن را «اسپوتنیک» گذاشت. این واکسن با همکاری مشترک وزارت دفاع این کشور و موسسه تحقیقات گامالیا ساخته شد. آزمایشات بالینی این واکسن در هجدهم ماه ژوئن انجام گرفت و تمامی ۳۸ داوطلب دریافت کننده این واکسن در برابر ویروس مصون هستند.

«کریل دمیتریف»، رئیس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه که در حال تأمین اعتبار آزمایشات واکسن کرونا در این کشور است، اظهار داشت: روسیه به طور سنتی در تولید واکسن بسیار قوی بوده و واکسن ما در واقع نوعی کپی‌برداری از واکسن ابولا است که پنج سال پیش در مسکو تهیه شده است.

روز پنجشنبه خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داده بود دولت روسیه قرار است تا دو روز دیگر، واکسن ضد کرونای جدید خود را به ثبت برساند. خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک وبسایت رسمی روسیه اعلام کرده بود انتظار می‌رود واکسن «کووی واک» (CoviVac vaccine) که از سوی مرکز پژوهشی چوماکوف ((Chumakov) تولید شده، در روز ۲۰ فوریه (امروز) به ثبت برسد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.