سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دارو‌های تزریقی چه کاربردی دارند؟

یک دارو ساز درباره کاربرد دارو‌های تزریقی توضیحاتی را ارائه کرد.

حسن حاج سبحانی داروساز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دارو‌های لیوفیلیزه اظهار کرد: دارو‌های لیوفیلیزه همان دارو‌های تزریقی هستند که در مرحله اول مدت نگهداری و تاریخ انقضای مواد دارویی مورد نیاز را بالا می‌برد. دارو‌ها و موادی که در مجاورت آب و محلول ماندگاری کمتری دارند به شکل دارو‌های لیوفیلیزه در می‌آیند. 

او گفت: ماده دارویی را در حلالی مانند آب مقطر حل کرده و آن را تبخیر می‌کنند. باقی مانده درواقع پودر (ماده جامد حاصل) ثبات بیشتری نسبت به محلول آبی به دست می‌آورد و می‌توان آن را برای مدت طولانی‌تری در دمای بالاتر از ماده اولیه آن ذخیره کرد و به اینصورت دارویی خواهد بود که در آمپول وجود خواهد داشت که با حلال مخصوص آن مانند آب مقطر به صورت تزریقی و محلول در می‌آید.

حاج سبحانی بیان کرد: معمولا این فرآورده‌ها در یخچال نگهداری می‌شوند، تا متخصصان آزمایشگاه‌ها بتوانند زمان مصرفی و تاریخ انقضای دارو‌ها را طولانی تر کنند. لیوفیلیزاسیون فرآیندی بوده که به کنترل فشار و دما در یک لیوفیلیزر متکی است تا مایع را از فرمولاسیون‌هایی که شامل مواد دارویی فعال (API) حساس به حرارت یا ناپایدار هیدرولیتیکی یا اجزای فرمولاسیون هستند، حذف کند.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: تزریق دارو ، آب مقطر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.