سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار رئیس سازمان تجارت جهانی به نابرابری توزیع واکسن کرونا

رئیس سازمان تجارت جهانی از بوریس جانسون به دلیل در دسترس قرار دادن مازاد واکسن‌های کرونا به کشور‌های فقیرتر، انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، رئیس سازمان تجارت جهانی به بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس درباره دسترسی کشور‌های فقیرتر به مازاد واکسن کرونای انگلیس هشدار داد.

ایوه آلا، رئیس جدید سازمان تجارت جهانی اعلام کرد: تا زمانیکه انگلیس خواستار واکسن مازاد باشد، کشورهای فقیر‌تر، به واکسن کرونا دسترسی نخواهند داشت.

وی با مورد انتقاد قرار دادن بوریس جانسون اضافه کرد: انگلیس از تقسیم مازاد واکسن های کرونای خود با کشور‌های فقیرتر خودداری می‌کند. وقتی به کشوری واکسن و خدمات داده شده نباید خیلی منتظر بمانیم تا مازاد آن خدمات در اختیار کشور‌های فقیر تر قرار گیرد.

ایوه آلا اضافه کرد: من فکر می‌کنم هر کمک مالی که در آینده قرار است صورت گیرد بهتر است الان انجام شود و به نفع کشور‌های ثروتمند و همچنین کشور‌های فقیر است که دسترسی عادلانه به واکسن کرونا داشته باشند.

چندی پیش سازمان ملل اعلام کرد فقط ۱۰ کشور ثروتمند ۷۵ درصد واکسیناسیون را در سراسر جهان انجام داده اند، در حالی که ۱۳۰ کشور هنوز یک وعده هم تزریق نکرده اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.