سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار خوزستان:

اعلام وضعیت آبی کرونایی مردم را به عادی انگاری دعوت کرد/ محدودیت‌های کرونایی تداوم دارند

سلیمانی دشتکی گفت: اعلام وضعیت آبی کرونا سبب شد مردم نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی سهل انگاری نشان دهند.

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان در حاشیه نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در استان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اعلام وضعیت آبی کرونا را عامل عادی انگاری مردم نسبت به خطرات این بیماری دانست و گفت: سهل انگاری آنها در مراسم عروسی و ختم، مسافرت ها و ... نمایان شد.

او افزود: مردم با حضور در اماکن شلوغ، برگزاری عروسی، ختم و دورهمی‌های خانوادگی، مسافرت‌ها و ... طوری عمل کردند که گویی کرونا وجود ندارد و یا از بین رفته است، اما نتیجه این اقدامات سرعت یافتن جهش این بیماری به ویژه کرونای انگلیسی و در نتیجه افزایش آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از آن است که هم اکنون شاهد آن هستیم.

سلیمانی دشتکی بیان داشت: با توجه به اینکه احتمال می‌رفت علت شیوع کرونای انگلیسی در خوزستان ورود مسافران عراقی باشد، به همین دلیل اقدام به بستن مرز‌های شلمچه و چذابه در خوزستان به مدت یک هفته کردیم، البته اگر طی مدت مذکور مشکل رفع نشود، تعطیلی و ممنوعیت تردد مسافران تمدید خواهد شد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه شرایط برای تست مسافران عراقی در بدو ورود به ایران در صورت بازگشایی پایانه‌های مسافری فراهم خواهد شد، اظهار کرد: همچنین ورود و خروج در ۱۱ شهرستان قرمز استان ممنوع شده است، همچنین محدودیت تردد‌های شبانه در این شهر‌ها طبق روال گذشته از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد پابرجا است.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان ادامه داد: فعالیت اصناف و مشاغل گروه یک شامل؛ اصناف ضروری و دستگاه‌های خدماتی و بیمارستان‌ها مجاز است و سایر گروه‌های شغلی اجازه فعالیت ندارند و با آن‌ها برخورد قانونی شده و پلمب خواهند شد، ضمن اینکه کارخانه ها، شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی غیرضروری باید فعالیت خود را با حضور یک سوم کارکنان ادامه دهند.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه حضور همه کارکنان دستگاه‌های ضروری و خدمت رسان الزامی است، اظهار داشت: البته حضور کارکنانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند و زنان باردار و افرادی که سن بالایی دارند الزامی نیست و باید دورکاری کنند، ضمن اینکه همه دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌های باید در اجرای هر چه بهتر طرح شهید سلیمانی همکاری داشته باشند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.