سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باند کلاهبرداران خرید خودرو در کردستان متلاشی شد

فرمانده انتظامی کردستان گفت:باند کلاهبرداران خرید خودرو با ۷۰ نفر شاکی دراستان کردستان متلاشی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،سردار علی آزادی فرمانده انتظامی کردستان از بازداشت اعضای باند کلاهبرداری در کردستان خبر داد وگفت: چندی پیش پس از شکایت تعدادی از مال‌باختگان به بهانه فروش خودرو، احشام و ادوات کشاورزی توسط دو کلاهبردار در شهرستان بانه، شناسایی و دستگیری آنان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: پس از بررسی‌های مقدماتی مشخص شد که متهمان به بهانه خرید خودرو و ادوات کشاورزی با ترفند‌های مختلف، اعتماد مال باختگان را جلب کرده و بلافاصله پس از قولنامه کردن معاملات، پیامک جعلی و رسید بانکی مبالغ مورد نظر را به حساب مال باختگان واریز و به نمایش گذاشته و سپس با خاموش کردن گوشی تلفن همراه از دسترس خارج می‌شدند.

فرمانده انتظامی استان کردستان بیان کرد: پس از جمع‌آوری مستندات و با راهنمایی مال باختگان، ۲ نفر از اعضای این باند کلاهبرداری شناسایی و با اخذ نیابت قضائی در یک عملیات غافلگیرکننده پلیسی در یکی از شهر‌های استان آذربایجان غربی دستگیر شدند.

او گفت: متهمان پس از تحقیقات تخصصی اعتراف کرده که در طول چند ماه گذشته به بهانه خرید خودرو، ماشین‌آلات کشاورزی و احشام به روستا‌های شهرستان‌های بانه، سقز و سنندج در استان کردستان و بوکان و سردشت استان آذربایجان غربی مراجعه و با نمایش رسید بانکی جعلی اقدام به خرید این کالا‌ها و انتقال آن‌ها می‌کردند.

آزادی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۷۰ نفر علیه این ۲ نفر شکایت کرده و میزان کلاهبرداری آنان نیز ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است، ادامه داد: بیشترین کلاهبرداری صورت گرفته در قالب خرید خودرو و ماشین‌آلات کشاورزی بوده است.

فرمانده انتظامی استان کردستان افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی داده شدند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.