سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه فاضلاب غشایی کشور در مشهد به بهره‌برداری رسید

تصفیه‌خانه فاضلاب محلی"چهل بازه" به عنوان پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه غشایی کشور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی یعقوبی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد در مراسم بهره برداری از پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه فاضلاب غشایی کشور در مشهد،گفت: فضای سبز شهری عاملی برای زیست پذیر کردن شهر‌ها برای شهروندان است و در مشهد این مهم مورد توجه است و استفاده از گونه‌های بومی و مناسب با شرایط اقلیمی در اولویت است.

او افزود: برای آبیاری فضای سبز نیز در این کلانشهر استفاده از پساب تصفیه شده مورد تاکید است لذا با توجه به قرار گرفتن کلانشهر مشهد در اقلیم خشک و محدودیت‌های منابع آب، در سال ۹۶ ساخت نخستین و بزرگترین تصفیه خانه محلی فاضلاب کشور در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: ساخت هفت تصفیه خانه محلی فاضلاب در دستور کار است که امروز تصفیه خانه چهل بازه به بهره برداری می‌رسد.

یعقوبی بیان کرد: این تصفیه خانه با فرایند پیشرفته و ترکیبی از تصفیه بیولوژیکی فاضلاب و غشایی با اعتبار بیش از ٢٣٠ میلیارد ریال و تامین اعتبار از سوی بخش خصوصی آماده بهره برداری شد.
بیشتربخوانید


او با بیان این که خروجی این تصفیه خانه بسیار با کیفیت است تصریح کرد: این تصفیه خانه در هر ثانیه ۵۰ لیتر پساب تولید می‌کند و در مجموع با استفاده از این مقدار پساب تولید شده حدود ۵۰ هکتار از فضای سبز شهر به صورت روزانه آبیاری خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد تاکید کرد: این تصفیه خانه طی مراحل پیش تصفیه، تصفیه فیزیکی، تصفیه بیولوژیکی، فیلتراسیون غشایی و گندزدایی، فاضلاب ورودی را به پساب دارای کیفیت بسیار مطلوب به منظور آبیاری فضای سبز شهر مشهد تبدیل می‌کند و فضای اشغال کمتر، کیفیت عالی پساب خروجی و راندمان بسیار بالا در تصفیه فاضلاب، از مزایای این روش تصفیه نسبت به سایر روش‌های تصفیه قدیمی است.

محمد حسین ودیعی عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: یکی از بحران‌های جدی در کشور بحران آب و آلودگی هواست و استفاده بهینه از منابع آبی مورد تاکید است و مدیریت شهری و شورای شهر مشهد روی این موضوع تمرکز کرده است و ساخت تصفیه خانه‌های محلی در دستور قرار گرفت.

او افزود: تصفیه خانه محلی چهل بازه دارای خصوصیات و ویژگی‌های مهمی است و می‌تواند چشم انداز مطلوبی برای توسعه فضای سبز به شهروندان مشهدی ارائه دهد.

 عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: کلانشهر مشهد نیازمند توجه ملی است و بسیاری از پروژه‌های کلان در این کلانشهر با بودجه شهرداری قابل اجرا نیست.

 
انتهای پیام//ز.ق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.