سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فروش ارزان قیمت مدرک تحصیلی، شگرد جاعل و کلاهبرداران فضای مجازی

اعضای ۴ نفره باند جاعلان که اقدام به کلاهبرداری و فروش ۴۰ مدرک تحصیلی جعلی در فضای مجازی کرده بودند، در استان‌های البرز و قزوین دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،سرهنگ سید مجید فیض جعفری، معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی البرز گفت: ماموران پلیس فتا شهرستان فردیس در حین رصد فضای مجازی از فعالیت یک صفحه اینستاگرامی در زمینه فروش مدرک تحصیلی با قیمتی نازل مطلع شده و بررسی موضوع را در دستورکار خود قرار دادند.

معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی البرز افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه متوجه شدند که متهم یا متهمان سوژه‌های خود را از بین افراد ساده لوح که برای مشغول به کار شدن در شرکت‌های غیر دولتی نیاز به مدرک دیپلم و دانشگاهی دارند انتخاب کرده و با دریافت مشخصات آن‌ها اقدام به جعل مدرک تحصیلی به قیمتی نازل می‌کنند.

سرهنگ فیض جعفری گفت: در ادامه ماموران با انجام تحقیقات و اقدامات پلیسی گسترده هویت و مخفیگاه یکی از متهمان را در شهرستان فردیس شناسایی کرده و با هماهنگی مقام قضایی در عملیاتی غافلگیرانه او را دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

او افزود: متهم که به هیچ وجه انتظار دستگیر شدن را نداشت، ابتدا منکر انجام کلاهبرداری شد، اما با مشاهده مستندات پلیس لب به اعتراف گشوده و به ۴۰ فقره کلاهبرداری از شهروندان از طریق فروش مدرک تحصیلی جعلی در فضای مجازی با همدستی ۳ نفر دیگر اقرار کرد.

سرهنگ فیض جعفری با اشاره به شناسایی مخفیگاه هر ۳ متهم دیگر پرونده در استان قزوین، گفت: بلافاصله ماموران با دریافت نیابت قضایی به استان قزوین اعزام و در چند عملیات منسجم موفق به دستگیری اعضای باقیمانده این باند جعل و کلاهبرداری شدند

معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی البرز با بیان این که کارشناسان ارزش کلاهبرداری صورت گرفته توسط این باند را حدود ۳ میلیارد ریال برآورد کرده اند، افزود: تلاش برای شناسایی خریداران مدارک تحصیلی جعلی ادامه دارد.

او گفت: شهروندان به هیچ وجه به تبلیغات خارج از قانون صفحه و کانال‌های فضای مجازی توجه نکنند و در صورت مواجه با این افراد، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به ماموران اعلام کنند.

انتهای پیام/ر. ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.