سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در آستانه نوروز انجام شد؛

جانمایی دو اِلمان در کرج

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از جانمایی دو اِلمان ساعت آفتابی و نشیمن آجری و چتر در کرج خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، پیمان بضاعتی پور ، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج هدف اصلی اجرای پروژه‌های زیبا سازی و طراحی فضا‌های شهری را ارتقای کیفیت زندگی و ایجاد محیطی آرام و جذاب برای شهروندان برشمرد و گفت:  با گسترش شهر‌های بزرگ وافزایش جمعیت باید به زیبا سازی منظر شهری و ساماندهی آن بیشتر توجه کرد و استفاده از طرح‌های مناسب در این زمینه می‌تواند کیفیت زیست شهری را افزایش دهد.

 بضاعتی پور با بیان این مطلب که اداره طراحی شهری و مبلمان معاونت زیبا سازی این سازمان در آستانه سال جدید با بهره گیری از ِالمان‌های متنوع، کاربردی و خلاقانه به استقبال نوروز ۱۴۰۰ می‌رود گفت: در این راستا دو اِلمان " نشیمن آجری و چتر" و "ساعت آفتابی" در شهر جانمایی شده است.

او به ضرورت استفاده از مبلمان شهری کارآمد در شهر اشاره داشت و افزود: اِلمان نشیمن آجری و چتر با استفاده ازمتریال فلز، آجر، چوب طراحی و ساخته شده و در محل پیاده روی بلوار جمهوری – ابتدای بلوار ماهان جانمایی شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج همچنین از نصب اِلمان ساعت آفتابی در ورودی باغ ایرانی واقع در رجایی شهر خبر داد و گفت: این اِلمان نیز با استفاده ازورق فلزی ساخته شده و نقوش و موتیف‌های ایرانی و اسلامی بر روی آن طراحی شده است که ضمن ایجاد فضایی متنوع، در قالب یک نشانه شاخص شهری می‌تواند زمان را با استفاده از مکان خورشید در آسمان به رهگذران نشان دهد.

بضاعتی پور زنده سازی احساس هویت، تعلق و انبساط خاطر در شهروندان را از ویژگی‌های دو اِلمان نصب شده دانست و افزود: اجزای مبلمان شهری دو ویژگی اساسی دارند کاربردی بودن و زیبایی، که در صورت داشتن هر دو ویژگی می‌توانند نیاز عملکردی و بصری شهروندان را همزمان برآورده سازند.

او در پایان با بیان این که امروزه فرم‌ها و عناصر انتزاعی مدرن جایگزین اشکال سنتی و فرهنگی گذشته شده اند که ارتباط عمیق تری با انسان دارد گفت: تلاش داریم تا با استفاده از مبلمان شهری برای نیاز شهروندان دست کم بخشی از فرآیند تجربه انسانی را که به واسطه رشد تکنولوژی معماری و مسکن سازی مدرن از انسان شهرنشین گرفته شده است را به آن‌ها بازگردانیم.

انتهای پیام/ر.ن

برچسب ها: المان شهری ، فضای سبز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.