سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی مستند روایت فتح"مزد جهاد" در اراک

مستندروایت فتح "مزد جهاد" با موضوع خبرنگار شهید علیرضا شاملو در اراک رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  در مراسمی با حضور مسئولان و رسانه‌های استان مرکزی مستند روایت فتح "مزد جهاد" با موضوع خبرنگار شهید  شهید شاخص استان مرکزی علیرضا شاملو  در اراک رونمایی شد.

مستند "مزد جهاد" از سلسله مستند‌های مجموعه روایت فتح ساخته شهید سید مرتضی آوینی است، که پس از ۴۰ سال، بخشی از آن برای نخستین بار در مراسم اختتامیه  جشنواره رسانه‌ای ابوذر اکران شد.

این مستند به نحوه شهادت خبرنگار شهید شهید شاخص استان مرکزی علیرضا شاملو  می‌پردازد، در این فیلم مادر شهید با شجاعتی مثال زدنی پیگیری پیکر فرزند شهیدش را از گروهک‌های ضد انقلاب روایت می‌کند.

مادر شهید شاملو در این مستند با بیاناتی که نشان از بصیرت و آگاهی سیاسی او دارد می‌گوید که چگونه با دلیل و برهان پاسخ ضد انقلابی که به دروغ لباس کردی پوشیده را داده و در نهایت پیکر شکنجه شده پسرش را ملاقات کرده است.

خبرنگار شهید علیرضا شاملو، اولین خبرنگار و نویسنده و جهادگر استان مرکزی متولد سال ۴۱، در ۷ بهمن ماه سال ۱۳۵۹ در جبهه‌های غرب کشور
پس از چند ماه خدمت در کردستان در حمله عناصر ضدانقلاب وگروهک تروریستی کومله به محل نیرو‌های جهاد سازندگی در سنندج به اسارت  درآمد و پس از شکنجه فروان در زندان دوله تو کردستان به شهادت رسید.

این جوان فرهیخته پس از پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از فرمان امام مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی به عضویت کمیته فرهنگی جهاد در اراک درامد و با شروع غائله کردستان بر حسب وظیفه‌ای که داشت برای خدمت به مردم محروم کرد عازم کردستان شد.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.