سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برف برخی محور‌های کردستان را فرا گرفته است

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: هم اکنون برخی محور‌های منتهی به قروه شاهد بارش شدید برف است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، دانش زندی رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان با اشاره به کاهش شدت بارش‌ها در کردستان اظهار داشت: هم اکنون محور‌های قروه - سنقر و قره همدان در محدوده سه راهی اسد آباد شاهد بارش نسبتا شدید برف بوده و این مساله منجر به لغزندگی سطح جاده شده است.

او اضافه کرد: در بقیه محور‌ها بارش‌ها فروکش کرده، اما رطوبت موجود در سطح جاده همچنان در سرعت‌های بالا موجب لغزندگی خودرو‌ها می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان یادآور شد: با توجه به ورود سامانه بارشی به استان از عصر روز سه شنبه، جاده‌ها تا بامداد امروز شاهد بارش برف و باران بود که در این مدت راهداران با استقرار در جاده‌های شهری و روستایی مشغول خدمت شدند.

او اضافه کرد: در این مدت راهداران ۲ هزار کیلومتر در محور‌های بین شهری و ۱۰۰ کیلومتر نیز در محور‌های روستایی را برفروبی کرده‌اند و ۴۱ مورد نیز ریزش‌های سطح جاد‌ها را انجام داده‌اند.

زندی با بیان اینکه طبق اعلام هواشناسی کردستان فعالیت سامانه بارشی تا صبح یکشنبه در این استان ادامه دارد افزود: توصیه می‌شود مسافران از انجام سفر‌های غیر ضروری در جاده‌های استان خودداری کنند و در صورت لزوم وضعیت جاده‌ها را از سامانه ۱۴۱ راهداری از طریق پیام کوتاه، تماس تلفنی، نرم افزار همراه و تارنمای الکترونیکی استعلام کنند.

طرح زمستانی راهداری همه ساله از ۱۵ آبان در سراسر کشور شروع می‌شود، اما در کردستان به علت برفگیر بودن و داشتن گردنه‌های متعدد این طرح به صورت غیر رسمی زودتر از موعد آغاز شد.

در طرح زمستانی سال گذشته ۴۷۵ راهدار کردستان به صورت آماده باش و ۲۴ ساعت در خدمت مسافران هستند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.