سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۷۰۰ کیلومتر راه روستایی نونوار شد

مسوول نگهداری راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: بیش از ۷۰۰ کیلومتر از راه های روستایی استان اصفهان در ۲ سال اخیر آسفالت حفاظتی(سیلکت) شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمد کاظمی مسوول اداره نگهداری راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: اقدامات بسیار خوبی برای بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی اولویت دار استان انجام شده به طوری که تا کنون ۷۰۰ کیلومتر از راه روستایی در استان اصفهان آسفالت شده است.

او با اشاره به وجود بیش از پنج هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان، خاطرنشان کرد: سال گذشته عملیات آسفالت سیلکت حدود ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان انجام شد.

مسوول اداره نگهداری راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان از آسفالت حفاظتی ۱۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان خور و بیابانک در این مدت خبر داد و اضافه کرد: باتوجه به وسعت راه‌های روستایی این شهرستان و لزوم ارتقا ایمنی تردد کاربران در این محورها، برنامه ریزی‌های سال آینده این اداره کل نیز به اجرای آسفالت سیلکت (آسفالت حفاظتی) در این منطقه معطوف شده است.

او با بیان اینکه آسفالت حفاظتی ۱۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان خور و بیابانک در سال آینده در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: این طرح‌ها در محور‌های اولویت دار شهرستان خور و بیابانک از جمله محور خور - مصر، محور بیاضه - حاجی آباد، محور بیاضه - پشت بادام، محور روستایی خنج، محور عروسان - اردیب و محور خور - مهرجان اجرا خواهد شد.

کاظمی اظهار کرد: بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این پروژه‌ها پیش بینی شده است.

او اضافه کرد: استفاده از آسفالت‌های حفاظتی راهکاری موثر برای ارتقا وضعیت روکش آسفالت راه هاست که با افزایش هزینه‌های قابل توجه نگهداری راه‌ها به ویژه روکش آسفالت گرم، توجه به روش‌های نوین آسفالت ضروری است.

کاظمی، نگهداری راه‌ها را وظیفه اصلی راهداری دانست و ادامه داد: اولویت‌بندی اجرای آسفالت این محور‌ها براساس بازدید‌های فنی میدانی راهداری، وضعیت رویه راه‌ها و درخواست‌های ارائه شده، جمعیت، میزان تردد و شرایط جغرافیایی مناسب انجام شده است.

او با بیان این که توسعه زیرساخت‌ها در روستا‌ها با هدف حفظ جمعیت و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اضافه کرد: عملیات آسفالت سیلکت این مقدار با بررسی‌های انجام شده و بر اساس اولویت شروع خواهد شد.

مسوول اداره نگهداری راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان بیان کرد: سیلکت از انواع آسفالت‌های نوین محسوب می‌شود که اصفهان جزو استان‌های پیشرو در این زمینه است.

سیلکت به نوعی آسفالت حفاظتی با ضخامت کم اطلاق می‌شود که به منظور بهبود راه آسفالته و غیر قابل نفوذ کردن آن در مقابل نزولات جوی نظیر برف و باران و ... بکار برده می‌شود.

سیلکت شامل پخش یک لایه قیر مخلوط با امولسیون قیر همراه با مصالح و با بدون پخش مصالح است.

استان اصفهان با وسعت ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع انواع شبکه‌های بزرگراهی، آزادراهی، اتوبانی و روستایی کشور را در خود جای داده است.

۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه در استان اصفهان وجود دارد و با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی، به‌عنوان چهارراه ترانزیتی، رتبه نخست حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست.


منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.