سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ارزیابی ۶۰ بسته خدمات پرستاری توسط کارشناسان

مدیرکل توانمندسازی و بهبود سرمایه‌های انسانی معاونت پرستاری گفت: از کارشناسان خبره گروه پرستاری در بخش‌های مختلف خواستیم ۶۰ بسته خدمتی پرستاری را مورد ارزیابی قرار دهند تا بسته‌های خدمات پرستاری به روز شود.

لیلا عظیمی مدیرکل توانمندسازی و بهبود سرمایه‌های انسانی معاونت پرستاری وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری اظهار کرد: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سال ۸۶ تصویب شده است و امیدوارم دولت هرچه زودتر این قانون را اجرا کند.

او ادامه داد: در حال حاضر اقدامات اولیه از جمله تدوین بسته‌های خدمتی توسط معاونت پرستاری، سازمان نظام پرستاری و صاحب نظران پرستاری انجام شده است.

عظیمی بیان کرد: خوشبختانه در روز پرستار سال جاری پس از اینکه مقام معظم رهبری بر اجرایی شدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری تاکید فرمودند، مقام عالی وزرات بهداشت معاون پرستاری را مسئول امورتخصصی و فنی این امر و معاون حقوقی را مسئول نظارت بر راهکار‌های اجرایی آن در نظر گرفت.

مدیرکل توانمندسازی و بهبود سرمایه‌های انسانی معاونت پرستاری وزارت بهداشت بیان کرد: از آنجا که پرستاری شغلی مستقل است و امکان ثبت خدمات پرستاری به صورت مستقل وجود دارد می‌توان دریافت کارانه گروه پرستاری را از طریق ثبت خدمات پرستاری برنامه ریزی کرد.

او تاکید کرد: در سال ۹۴ از ۶۰۰ پرستار خبره در بخش‌های مختلف خواسته شده خدماتی که دربخش‌های تخصصی و فوق تخصصی ارائه می‌کنند را شناسایی کنند. پس از انجام مطالعات و بررسی‌های بسیار ۵۲۷ بسته خدمتی تهیه شده و ضریب K هریک مشخص شد که پس از آن ۶۰ بسته‌ خدمتی تدوین شد.

عظیمی افزود: در حال حاضر از کارشناسان خبره گروه پرستاری در بخش‌های مختلف از دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران خواستیم که طی ۴ جلسه ۶۰ بسته خدمتی پرستاری را مجددا مورد ارزیابی قرار دهند تا بسته‌های خدمات پرستاری به روز شود.

مدیرکل توانمندسازی و بهبود سرمایه‌های انسانی گفت: پس از جمع بندی اظهارنظرها، از سراسر کشور نظرات را جمع آوری کرده و سپس با ادارات مربوطه و سازمان‌های بیمه گر جلساتی خواهیم داشت تا نحوه توزیع و محدودیت‌های اجرای طرح مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.