سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبیاری دیجیتالی؛ تحولی بزرگ در زمینه کشاورزی به کمک هوش مصنوعی

‌می‌توان از هوش مصنوعی برای ساخت گیاهان آب کارآمد و بهینه سازی منابع آب برای کاهش هزینه‌های انرژی در طولانی مدت استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، هوش مصنوعی این روزها بیش از هر زمان دیگری به کار گرفته می‌شود و  با توانایی‌های گسترده‌ای که در زمینه‌های مختلف دارد می‎‌تواند‌ در زمینه حفاظت از منابع محیط زیست نیز تأثیرات مثبت و کارآمدی داشته باشد. 

اجازه دهید در مورد تأثیر هوش مصنوعی در یک بخش مهم و حیاتی صحبت کنیم، بخش آب. آب یک نیاز ضروری برای زندگی است و مدت‌هاست در سطح گسترده‌ای دچار آلودگی و کمبود شده است. تغییر آب و هوا واقعیتی است که می‌تواند تنش آبی را در بسیاری از نقاط افزایش دهد و افزایش آلودگی آب منجر به یک بحران بزرگ خواهد شد که بشر هنوز آمادگی مقابله با آن را ندارد. بر اساس گزارش یونیسف و WHO، از هر ۳ نفر ۱ نفر در سطح جهان به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارد.


بیشتر بخوانید


هوش مصنوعی در مدیریت آب ممکن است به عنوان یک افشاگری عظیم ظاهر شود، اما می‌تواند نحوه درمان و مدیریت منابع آب را تغییر دهد. بگذارید ببینیم هوش مصنوعی چگونه می‌تواند بر بخش جهانی آب تأثیر بگذارد.

مدیریت هدر رفت آب

در گزارشی آمده که تخمین زده می‌شود حدود ۴۰ درصد از آب لوله کشی شده در هند به دلیل نشت از بین می‌رود. بر اساس گزارش EPA ایالات متحده، یک خانواده متوسط ​​می‌تواند در هفته ۱۸۰ گالن آب یا سالانه ۹۴۰۰ گالن آب از نشت خانگی هدر دهد، که معادل مقدار آب مورد نیاز برای شستن بیش از ۳۰۰ بار لباس است.

بشر از طریق نشتی، ترکیدن لوله‌ها و ... مقدار زیادی آب هدر می‌دهد و هوش مصنوعی و اینترنت اشیا می‌توانند به کاهش این هدر رفت کمک کنند. اجرای هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل اتلاف آب در زمان واقعی و اتوماسیون لوله‌ها برای خاموش شدن هر زمان که نشتی وجود داشته باشد می‌تواند میزان هدر رفتن آب را بهبود بخشد.

هوش مصنوعی می‌تواند نشتی در مخازن ذخیره سازی را پیش بینی کرده و به اصطلاح، قبل از اینکه خیلی دیر شود کمک کند. دستگاه‌های متصل از طریق اینترنت اشیا می‌توانند ارتباط بهتری برقرار کرده و سیستم‌های مختلف را در یک شهر یا مکان ادغام کنند.

تصفیه فاضلاب

از هوش مصنوعی می‌توان برای کاهش آلاینده‌های موجود در آب استفاده کرد که به نوبه خود باعث کاهش آلودگی آب و  تهیه آب تمیز می‌شود. از زمان کار هوش مصنوعی روی اپتیک می‌توان از این فناوری برای تشخیص میزان و ترکیب آلاینده‌های سمی استفاده کرد، که می‌تواند کارایی سیستم‌های مدیریت پسماند را افزایش دهد.

با هوش مصنوعی می‌توان کیفیت آب را به طور مداوم کنترل کرد و همچنین می‌شود با استفاده از داده‌های کلی، داده‌های جزئی و واقعی را در مورد کیفیت آب به دست آورد. هوش مصنوعی و اینترنت اشیا هزینه‌های انرژی که در صورت استفاده از روش‌های معمولی بسیار زیاد است را نیز کاهش می‌دهد.

آب دیجیتال

هوش مصنوعی می‌تواند با تجزیه و تحلیل داده‌ها، مدل‌های رگرسیون و الگوریتم‌ها، روند مدیریت آب را آسان‌تر کند. این فناوری‌های پیشرفته در ساخت سیستم‌ها و شبکه‌های آبی کارآمد کمک می‌کنند. از هوش مصنوعی می‌توان برای ساخت گیاهان آبی و بدست آوردن وضعیت منابع آبی استفاده کرد.

مدیران آب و ارگان‌های دولتی می‌توانند با استفاده از هوش مصنوعی یک سیستم آب هوشمند بسازند که بتواند زیرساخت‌های کارآمد را برای مدیریت آب ایجاد کند و بتواند خود را با شرایط متغیر سازگار کند. این سیستم‌ها مقرون به صرفه و پایدار خواهند بود که می‌توانند تمام راه حل‌های مدیریت آب را بهینه کرده و آسیب‌های احتمالی را پیش بینی کنند.


آبیاری هوشمند

کشاورزی بزرگترین بخش مصرف کننده آب است و زمین‌های بسیاری با استفاده از بخش‌های زیادی از آب‌های زیرزمینی ابیاری می‌شوند. آبیاری هوشمند از سیستم‌های هوش مصنوعی برای به حداقل رساندن استفاده از آب و همچنین بهینه سازی منابع آب بدون اتلاف استفاده می‌کند. سیستم‌های هوش مصنوعی می‌توانند سطح آب‌های زیرزمینی را تشخیص دهند و همچنین نیاز‌های کشاورزی را برای تعادل استفاده از آب با هدایت سیستم‌های آب پاش تخمین می‌زنند.

سیستم‌های AI مبتنی بر دقت پیشرفته‌تر می‌توانند شرایط آب و هوایی، آب و هوا و رطوبت را پیش بینی کنند از این طریق می‌توان مدیریت بهتری در کشاورزی داشت. مزارع هوشمند قادر به کاهش نشت و تجزیه و تحلیل خاک برای تعیین وضعیت گیاهان و نیاز آبی آن‌ها با استفاده از سنسور‌های AI هستند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.